Jack russell terrier iFokus

Jack russell terrier

Etikettallmänt
Läst 2474 ggr
[MatildaTure]
0

Nyår

Japp, då var vi snart där igen. Den mest ångestladdade dagen på hela året. Man ska ha snyggast klänning, snyggast kille, vara på roligaste festen, och allt ska vara allmänt underbart. Nyår visar ju hur hela det kommande året ska bli, så får man ett dåligt nyår säger det ju sig självt.

Men det här nyåret kommer bli helt annorlunda för mig. Mina kompisar höll på att svimma när jag sa att jag inte kunde vara med och annordna vår årliga nyårssupé - jag ska vara hemma med hunden.

Jag tycker att det ska bli mysigt, och jag hoppas ju på att få spendera nästa år (och måååånga andra) med Ture så det är ju helt rätt! Men hur gör man för att underlätta så mycket som möjligt för hunden? Har hört många olika synpunkter och vill veta hur ni gör!

LinaK
0

Härligt att du tar ansvar för din hund Matilda, tycker du verkar vara en underbar hundägare Skrattande

Vi ska inte heller göra något speciellt, blir bara jag och sambon och djuren förstås Glad Tyvärr är ju Sigge rädd för fyrverkerier sen en tråkig incident, så vi ska nog åka ut och åka lite bil innan tolvslaget. Visst han är ju lite åksjuk men inte lika som han är rädd för skott och fyrverkerier. Så vi får väl fira i bilen antar jag Flört

Vi har aldrig innan gjort någon stor grej av det hela, och innan incidenten med Sigge var han aldrig rädd för fyrverkerier. Algot bryr sig inte ett jota om skott eller fyrverkerier så det är skönt.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

[MatildaTure]
0

#2 Vad glad jag blir Lina! :D Måste säga tack detsamma, för du verkar vara en fantastisk hundägare med stort engagemang!

Får väl helt enkelt låtsas att det är en vanlig dag då, men med extra mycket lek, gos och godis :)

SmileyMalin
0

Har en hysterisk skotträdd hund så vi blir självklart hemma med mängder av hundgodis! Kan ärligt talat säga att jag hatar nyår sen jag blev hundägare…. hur sjutton ska man kunna glädjas åt det nya året när resten av sverige har fullt upp med massiv miljöförstörelse och djurplågerì….

Hewea
0

Jag har en varje - Penny är livrädd för skott, åska och smällare och Lukas bryr sig inte tror jag för han reagerar inte på skott, åska och höga ljud. Vi är alltid hemma pga Penny, men vi får några vänner som kommer över och firar. På tolvslaget är jag inne med Penny och försöker agera lugnt och odramatiskt, för att försöka utöva en lugnande inverkan.

I år ska jag prova med Zylkene för att se om hon får det lindrigare.

Usch ja, nyår är hemskt. Innan jag själv hade en rädd hund hade vi fyrverkerier, men nu har vi naturlgitvis inte det. Förra året var värsta hittills, våra grannar hade stort fyrverkeri och Penny var så rädd så jag trodde hon skulle få hjärtslag:(

Challesengla
0

Jag har förmånen att ha en stuga nästan ute i skogen. Där har vi varit varje nyår sen vi skaffade hund. Vi har flera hundvänner som bjuder in sig själva och har hur mysigt som helst. Nu vill vi bara ha massa SNÖÖÖÖ.

Finns det hjärterum finns det stjärterum.

Visst smälls det där också i grannskapet. Men det skjuts i ca: 15 min sen är eländet över.

Under den stunden brukar jag locka hundarna till mig med godis, lek och bus samt höja musiken så de inte hör smällarna.

Det funkar bra för oss. Jag är lyckligt lottad som inte har hyper hysteriska hundar men…. det är aldrig roligt ändå.

Hatar att vara i stan där ungar går och smäller flera dagar innan dygnet runt. Har aldrig hundarna lösa under perioden 20/12-5/1. Blir de rädda för smällare då drar domRynkar på näsan.

Förbjud eländet!!!!

Elcyion
0

Jag kommer att fira nyår med pojkvännen här hemma. För hundens skull kommer det att pluggas i en D.A.P i väggen vid lucia. Jag vet inte om han är rädd för smällare eller inte.

Just D.A.P i väggen funkade jättebra på min (greyhound) tik som var skotträdd. Några ungjävlar stod och smällde på skolgården här bakom en kväll 2008. Molly försökte gömma sig i mitt klaffbord och stod bara och skakade.

Men på nyårsafton hemma hos pojkvännen åt hon på självaste nyårsafton. Ute var hon fortfarande jätterädd, men det var jättetydligt hur hon slappnade av bara vi kom in igen. Något hon inte klarade av att göra utan D.A.P.

Det köps receptfritt på apoteket och kostar ca. 400:- (för doft + utspridare). Är man nöjd, är det bara att köpa en doftrefill till nästa gång (som kostar ca. 200:-)

Det finns även motsvarande till katt, men heter då feliway (om nu någon har en rädd katt på nyårsafton).

Medarbetare på jack russel terrier

tezzla
0

när vi skulle hämta yatzy så valde vi att vänta tills 2 jan så han fick bo hos uppf över nyår, han var bara 5 mån då och dom bor ute i skogen, det kändes lugnast så, annars kunde det blivit en fel start här hos oss

förra året var vi hemma ,såg film och åt mat, en vanlig kväll, det small och han var nyfiken på vad det var, satt på soffkanten och tittade ut, men då har jag 2 stora hemma som är helt obrydd, vilket kan vara ett plus

om man vill kan man dra för gardiner osv för att göra det hela lite lugnare för hunden om man är osäker på hur den ska reagera, annars är det bästa att vara helt obrydd sj och visa att det inte är något farligt/eller att bry sig om

[Empisen]
0

Jag blir hemma hela jul & nyår med hundarna, eftersom jag kommer ha en 10 veckors valp hemma Glad
Men för mig finns det inget bättre än att vara tillsammans med mina hundar, dom jag älskar mer än något annat.