Tappat träningssuget
Tidigare har Ture varit en riktig rackare på att lära sig nya saker. Men nu de två senaste veckorna har han inte alls haft samma driv att lära sig saker. Han vill inte ens göra sina favorittricks längre. Förut har det varit så himla kul, men nu verkar han tycka att det är rätt tråkigt under våra träningspass. Annars är har lika pigg och glad som vanligt, älskar att busa och leka. Har drgit ner markant på våra klickerpass, provar varannan dag för att se om han har fått tillbaka suget.
Vad tror ni? Är det såhär ibland? Kommer han få tillbaka sitt terriertemperament i träningen eller kommer han vara såhär nu?
Hur ofta tränar du med honom? Hur gammal är han nu?
Ibland tror jag att det kan vara bra att ta en paus i träningen några dagar. Och bara "leka" och inte träna med någon press alls. Tror dom som vi behöver vila våra hjärnor emellanåt 
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
#1 Jag kör typ 2-3 klickerpass om dagen beroende på vad vi gör i övrigt. Och dessa är inte längre än 5 minuter. När vi är ute och går så tränar vi vardagliga saker typ sitt/ligg stanna kvar eller liknande lite då och då under promenaderna, men det tycker han är lika kul som vanligt (jättekul). Han är ju bara 7 månader så han är ju bara en liten bebis fortfarande, men det är ju inte så att jag ställer höga krav på honom. Leker eller lockar fram alla beteenden, och ignorerar när det blir tokigt. Men det kanske bara är så att han har kommit i en period där han är lite osäker och därför inte vill bjuda beteenden. Kanske är bäst att stoppa undan klickern för ett tag och göra andra saker i stället. Vi har ju faktiskt all tid i världen.
Tror nog att det är så som du säger Lina :) Tack
Skrev du inte en tråd innan om att han verkade ha kommit in i tonåren? Det kan också vara så att han är så upptagen med världen runt omkring att han inte riktigt har tid/lust att träna med dig när han kan utforska hela världen 
Men jag skulle ge samma förslag som Lina. Trappa ner och gör sådant som är kul. Jrt brukar visa om de blir understimulerade. Med andra ord, simma lugnt, trappa ner och gör lite småsaker. Skulle han bli understimulerad, ta till vara på den "energin" och träna mer då.
Medarbetare på jack russel terrier
det är en terrier med egen vilja, sen kan det bli för tråkigt/enformigt, det märkte jag med yatzy vissa ggr, yatzy började med massa tok i vår lydnadsträning, han var helt enkelt less på allt nötande, nu har vi inte tränat sen i höstas och nu är han jätte taggad igen
det är svårt att hitta en balans, men vi gjorde det till slut med all träning