Jack russell terrier iFokus

Jack russell terrier

Etikettlydnad-rallylydnad
Läst 4160 ggr
tezzla
1

Träning med råttan

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Ett litet klipp från helgens träning

Elcyion
0

Vad duktika ni är Glad

Medarbetare på jack russel terrier

LinaK
0

Så himla duktiga ni är Glad Men vad liten Yatzy är, haha Sigge är som en stor kloss jämfört med honom.

Han har riktigt snygga ingångar vid inkallningarna tycker jag.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

tezzla
0

Det börjar se helt ok ut, mest nöjd över kontakt vid linförighet utan att behöva ha godis eller leksak, han är en rätt liten kille, ca 27-28 cm hög och 6,8 kg =) jag tycker han är lagom, nästa hund kmr nog bli lite större!

LinaK
0

Riktigt snyggt! Vad har du för kommande vid ställande under gång? Jag har inget ljud på datorn just nu så kan inte höra om du säger något Tungan ute Och hur har du tränat in läggande och ställande under gång?

tezzla
0

Jag har inte tränat in det alls, jag har lärt honom ligg och sen stanna och fot, sen har jag bara lagt ihop det, kan en hund fot och sen ligg och stanna så kmr det funka av sig sj

Hewea
0

Åh, vad fin han är och vad duktiga ni är! Grattis till en jättefin hund!

tezzla
0

Apportträning, vilket har varit svårast för oss när han är så föremålsfixerad, bara apportbocken gjorde att han gick upp i varv,  pep, tuggade, sa jag ifrån så släppte han och vägrade ta den igen

nu är det päväg åt rätt håll, han blir sur när jag säger ifrån, men han håller iaf fast

LinaK
0

#7 Duktig han är, man ser att han blir sur när du sa ifrån. Det märks att han är lite föremålsfixerad då han får en annan blick i ögonen tycker jag Tungan ute

En fråga angående läggande under gång, när du började med det sa du bara "Ligg" och så stannade yatzy på den platsen där han låg?

När jag tränar detta och ger honom kommandot "Ligg" och sedan går jag vidare så följer han med mig. Han fattar inte att han ska stanna. Ska jag fortsätta med bara ett kommando eller ska jag göra "Ligg - stanna"? Behöver råd! hah

tezzla
0

När jag startade att lära in ligg och stanna så tränar jag alltid i olika former, ibland har jag hunden bredvid mig, framför, i rörelse och kommenderar så det aldrig blir samma sak och hunden inte ska veta att när jag har den lös vid sidan så kmr ett läggande eller ställande! kan hunden ligg så kmr den lägga sig oavett vart den är eller vad du eller hunden gör

jag lägget inte fokus på undergång med momenten utan lägger upp dom för sig så stanna. ligg och fot sitter som det ska

jag hade stannat till, kan hunden ligg men inte lägger sig så hade jag hjälpt hunden ner med en liten knuff över ryggen(om nu hunden verkligen kan ligg och bara är vrång) inte hårt, bara en markering

jag belönar enbart när jag är nöjd ,nu belönar jag bara när han lägger sig snabbt, för segt läggande - ingen belöning.

lika med stanna, stannar han inte direkt utan tar några steg - inget händer, utebliven belöning

om jag belönar olika så behöver han inte anstränga sig att göra momenten riktig, idag fick vi nytt att jobba på, han kör fulgrej på inkallning, han tar i mig eller hoppar och sätter tassarna på mina fötter, nu fick vi något att jobba på i veckan, riktiga ingångar, han testar hela tiden vad han kmr undan med den vrånga lilla terriern

[MatildaTure]
0

Åååå vad duktiga ni är! vad roligt det ser ut, längtar tills Ture är lite större och man har kommit så långt att man kan börja ställa lite krav :)

lil-sis
0

Jag älskar hur svansen går på honom under all rörelse och sen hur den koncentrerat stannar när han ska vara still Kyss

tezzla
0

tack han kan om han vill träna, men det är upp och ner, han är en terrier, men det är alltid en utmaning, alltid något nytt som dyker upp, nu har vi haft paus sen i höst, det blev för mycket nötande och han lessnade, det var helt enkelt inte lika roligt längre, när våren kmr har vi bestämt oss för andra mål än lydnad i första hand, sen får vi se om matte vågar sig ut på en tävling, jag har inga tävlingsnerver alls tyvärr, är nervvrak när jag ska ställa ut bara