Jack russell terrier iFokus

Jack russell terrier

Etikettallmänt
Läst 3552 ggr
SmileyMalin
1

Ny bebis!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag har hela familjen varit och hälsat på flockens nya blivande medlem :-) Måste bara dela med mig av en bild på underverket! Nu följer 3½ låååånga veckor innan lilleman äntligen kan flytta hit :-)

Duckling´s JR Just Jakaroo 4½ veckor gammal :-)

Elcyion
0

Sötis Kyss

Medarbetare på jack russel terrier

LeWicked
0

Grattis till den lille! Jättesöt!

Här flyttar det också in en liten valp snart, ungefär samtidigt som din!
Däremot är han av lite större raser Skrattande Läängtaar.

LinaK
0

Men så spännande, verkligen en sötnos Glad Då hoppas jag att du bjuder på fler bilder sen när du fått hem godingen?

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

tezzla
0

söt =)

SmileyMalin
0

Tack :-) Det ska bli så spännande att se vad det blir av en sån här liten parvel :-)

[MatildaTure]
0

Åh vilken sötnos! Blir redan sugen på att skaffa en till :P

SmileyMalin
0

Här lägger min uppfödare regelbundet ut nya bilder på charmören Tobi och kullsystern :-)

www.ducklings.se/jr_j-kullen1.html

Tänk att det är mindre än två veckor kvar tills han får flytta hit! Känns precis lika pirrigt och häftigt det här hundköpet :-D

SmileyMalin
0

Äsh funkade ju inte :-(

www.ducklings.se är det iallfall, och J-kullen :-)

LinaK
0

Så spännande! Nu förväntar vi oss en massa bilder när du fått hem din lilla sötnos Tungan ute

SmileyMalin
0

Nytagen bild på underverket. Han blev 7 veckor i tisdag och om exakt en vecka är det dags för hämtning :-)

LinaK
0

#10 Nämen SÅ söt! Helt underbar Skrattande Vad ska han heta?

SmileyMalin
0

Tobi :) döpt efter rockstjärnan Tobias "tobi" Sammet ;)

tezzla
0

vilka är han ifrån? har föräldrarna några meriter? vad har du dina hundar till? han är verkligen jätte söt, fin teckning

SmileyMalin
0

Ducklings (på Öland).

Pappan är Goldsands Columbus så han har ju en låååååång meritlista ;-) Och är dessutom en otroligt charmig hund som man förälskar sig i direkt!

mamman är australiensisk import, Jarnee Just Jillaroo. Hon är inte utställd särskilt mycket men väldigt väldbyggd och lite högre än dom flesta tikar vilket passar mig perfekt.

har tänkt träna och tävla Tobi (precis som mina andra hundar) i agility så då krävs det ju lite benlängd ;-)

Om man går in och kikar på www.ducklings.se så finns både hanen och tiken med under "hundar" :-)

tezzla
0

hanen var en hund i min smak =) ska du ställa ut något? din hund har ju den klassiska teckningen/pälslaget som brukar gå hem hos de flesta domare, det ska bli kul att följa er

SmileyMalin
0

Om han fortsätter att utvecklas så här fint lär jag garanterat ställa ut :-) Skulle vara riktigt roligt med en hund som även går bra i utställningsringen ;-)

tezzla
0

dom flesta sträva röd/vita brukar gå bra, dom flesta domare är partiska tyvärr, därför kmr inte vi ställa nästa år, kmr ställa någongång, men det är oftast bortkastade pengar med en slät, det är synd att det är som det är

klart ni ska ställa ;)

[MatildaTure]
0

#17 Men släta är finare ;) TS din hund är verkligen helt otroligt söt! Är säker på att det kommer gå bra för er :)

SmileyMalin
0

Idag blir mitt underverk 8 veckor :-) Helt otroligt!

Har ju följt den här kullen sedan tiken var nyparad men oj oj oj vad tiden har gått fort :-D På torsdag morgon är det dags att resa till öland!

LinaK
0

Idag får ni hem honom va?

Ser fram emot bilder på det lilla livet Flört

Eskimonica
0

Vad roligt att få hem valp! Jag är väldigt valpsjuk just nu….Lycka till med valpen, jag sneglade själv på den här kullen då jag gillar Columbus starkt! Men jag fick hålla mej då vi ska ha en egen valpkull i vår förhoppningsvis och måste se om det finns ngt bra att spara där=)

#18 de sträva är finareFlört

www.myrvangs.se

SmileyMalin
0

Ja igår fick Tobi äntligen flytta hem :-)

Resan från Öland till Linköping gick jättebra trots att jag var själv i bilen. Tobi sov så lugnt i en liten tygbur på passagerarsätet.

Här hemma var det faktiskt läskigare än jag trott att introduvera valpen till mina andra hundar. Såg framför mig hur dom skulle förvandlas till monster och slita valpen i stycken… så det blev det såklart inte ;-)

Äldsta hunden verkar mest tycka valpen är onödig så han går här och muttrar för sig själv ;-)

Den yngre hunden därimot tycker valpen är jättesöt och följer vart enda litet valpsteg :-D

Valpen själv verkar tycka katten är roligast att leka med :-D

Det verkar vara en riktigt stabil liten kille iallfall. han äter, sover och leker för fullt utan att verka det minsta chockad över att ha kommit bort från sin egna flock och hamnat mitt i kaoset hus en småbarnsfamilj ;-)

#21 Ja Columbus är verkligen en underbar hund! Fastnade för honom redan på bild men när jag dessutom fått träffat honom och sett vilken trevlig, lekfull och charmig hund han är kändes det ännu mer självklart att jag ville ha en av hans valpar :-)Hoppas det går bra med eran kull :-)

SmileyMalin
0

Tobi och katten Pelle. Man glömmer fort hur liten en 8 veckors jack russell valp faktiskt är :-)

SmileyMalin
0

Vår lilla prins <3

Elcyion
0

Guuud så söt Kyss

Medarbetare på jack russel terrier

LinaK
0

Han är ju verkligen helt bedårande Skrattande

tezzla
0

sjukt söt, grattis & lycka till

lil-sis
0

Ååååh de små monstren är ju galet söta!

Vi hade 9 valpar här hemma för ett par år sedan. Hur söta som helst men ganska skönt när de flyttade :D

SmileyMalin
0

Här kommer lite nya bilder på Tobi! Tänk att han redan är över 10 veckor, galet. Och vilken skillnad det blir på en valp på två veckor. Den där lilla korven som knappt kom över en tröskel, nu far han obehindrat fram som ett riktigt litet yrväder! En riktigt lyckoträff är han iallfall, två små veckor och han har redan travat rakt in i hjärtat på hela familjen :-)

SmileyMalin
0

Prinsen på väg för att fira jul!

SmileyMalin
0

Försöker avslöja tomten ;-) Alla 4 vuxna hundarna smög osäkert omkring när tomten kom på besök. Men lilleman studsade oberörd upp i famnen och började dra i skägget :-D

SmileyMalin
0

Flocken på skogspromenad :-)

SmileyMalin
0

10 veckors dagen! Hjälp vad fort det går.

19 cm hög är lillemannen nu :-) Hoppas han kommer upp i minst 30 cm :-)

tezzla
0

vacker liten tuffing =)

lil-sis
0

Jag blir lite valpsjuk! Tur att Edwind lämnade kulorna hos veterinären igår, för han har fått en tik. Visserligen en Parson men små russlar hade det ju blivit ändå Kyss