Jack russell terrier iFokus

Jack russell terrier

Etikettträning-tävling
Läst 2335 ggr
tezzla
0

Mål 2012

Har ni några? vi har inga spec, vi ska ha ett lugnt år, gå kurser, bla agility fortsättning, uts har vi lagt på hyllan, det kan bli 1 eller 2 detta år bara!

sen har vi avbokat russelvalp pga av min hälsa, kmr inte kunna ha en hund med mycket pälsvård så ska vi ha en russel till så får det blir en slät igen =) vilket är bra, vela ha en sträv för uts, men är mer för släta, så då får jag det jag eg vill ha även om det är svårt i ringen, uts är inte prio 1

sen får vi se, vi börjar iaf året med flytt till hus och en tomt att träna på, ska ta upp lydnaden igen sen får vi se, jag har tyvärr inga tävlingsnerver alls, jag tror hunden klarar allt bättre än matte!

LinaK
0

Nej inga direkta mål mer än att få bort Sigges osäkerhet mot främlingar. Målet är att han ska vara helt tyst när jag möter någon jag känner ute på samhället, just nu skäller han som en besatt i början när jag står och pratar med den bekanta. Pinsamt!

Annars ska vi bara ha kul och träna mycket agility och rallylydnad som Sigge gillar mest. Plus lite lydnad på väldigt låg nivå och bara det han verkligen tycker är kul.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

tezzla
0

vårt år kmr också se ut så, prio ett är att ha roligt och sen får vi se vart det leder, det var sådan stress förra året, åka långt nästan varje helg för att jaga cert, ingen vila för oss, Yatzy orkade, men det blev värre med mig och min hälsa, detta år trappar vi ner och lägger fokus på mer träning och några hundträffar

SmileyMalin
0

Oscar (6 år):

ta oss till agility SM 2013 med laget :-)

tävla ordentligt i klass 3 sista säsongen och göra massor med toppenlopp även om det tyvärr inte räcker till några placeringar.

Liam (3år):

ta oss till agility SM 2013 med laget :-)

debutera i klass 3

få bort tjyvstarterna

få en mer självständig och säkrare slalom

bygga muskler på ett hälsosamt sätt

gå minst en kurs i freestyle

sätta ihop ett fullständigt freestyleprogram

Tobi (10 veckor)

Leka, busa, mysa i mängder :-)

lil-sis
0

Få bättre allmänlydnad på båda två.

Edwind kunde till slut uppföra sig vid hundmöten men nu när han fick en tant så händer det att han gruffar och får man inte stopp på honom DÅ så börjar även Elsa skälla och sen blir det JRT-cirkus (och jag skäms!).

Så på lediga dagar får det bli långa promenader med de en och en.

Sen vill vi gå kurs men det är skitsvårt att hitta tider när man inte jobbar 8-17 mån-fre…

Challesengla
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vårt mål är först och främst att hitta nya kärleksfulla hem till Figo & Greta som idag är snart 6 månader.

Med mina övriga ska jag köra mera motion och styrketräning ute blandat med lydnad och bus.

Hoppas jag oxå hittar ngn som vill vara dogwalker till mina 3 russlar och att min mamma blir frisk så hon kan börja gå sina långisar med dem som hon mkt älskar.

Challesengla
0

Måste ju även lägga upp en bild på Figo. Greta på bilden ovanför

SmileyMalin
0

Hjälp vad fort det går! Kan inte fatta att min lilla bebis kommer vara då stor om några månader ;) hoppas sötnosarna hittar bra hem!

Nickie
0

Vi kommer försöka ställa ut en hel del.
Ska också lära oss mer om vår nya ras (har bara haft schäfer innan)

Och så ska vi gå med i Svenska Grythundsklubben och prova på gryt.
Visade sig att lokalklubben har sin träning i samma samhälle som vi bor Glad