Jack russell terrier iFokus

Jack russell terrier

Etikett: övrigt
Läst 6505 ggr
Nickie
0

Hur ofta trimmar ni era jack russells?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad har ni för hårlag på er hund?
Och hur ofta trimmar ni?

Ni som ställer ut, när trimmar ni då?

Vi har bara trimmat våran tjej 1 gång Skäms
Tjejjen som trimmade sade att man ska trimma ner dem helt ca 2 månader innan utställningen.

Och att vardagspälsen behöver trimmas 2-3 ggr per år.
(Vi har en broken)

Nickie
0

En liten bild på Molly och hennes lill-husse

SmileyMalin
0

Den äldsta är släthårig :-)

Mellanhunden är helt sträv och trimmas ner ordentligt med ca 3 månaders mellanrum. han skulle nog få finare päls om vi gjordet mer ofta men han hatar verklingen att trimmas.

Lillen verkar bli broken och har än så länge väldigt lätt päls. Så honom småplockar jag lite på nästan varje dag.

Challesengla
0

Tyvärr för sällan. Det växer så det knakar. Å andra sidan har jag hittat en super duktig, mysig och gullig mogen tjej som trimmar min tik Ängla. Lurvas kallad oxåGlad

[Empisen]
0

Jag har en broken, rycker honom lite till och från.. Han är mer åt det släta hållet så behövs inte ryckas så jätte ofta Glad

Eskimonica
1

Hela tiden=) jag ställer ut mina och jag plockar lite mest hela tiden för att få dem att se bra ut. Ska de inte ställas på ca 2 mån så trimmar jag ner dom helt, vilket brukar bli ca 1 gång/år. Samson har så himla mkt päls så han måste trimmas ofta.

www.myrvangs.se

LinaK
1

Trimmar väl Sigge 2-3 gånger om året kanske. Man brukar märka när det är dags på honom, för då hårar han något så kopiöst.
#1 Vilken jätte härlig bild Skrattande

Lägger in en före & efterbild på Sigge.

// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

[Sjöbolyckan]
0

Hejsan Alla JRT-lovers!
Jag är uppfödare och trimmar en del även åt andra.
En JRT som man ställer mycket måste trimmas var 6-8 vecka för att hålla pälsen i rullning som det heter. Sedan finputsar man lite nån eller ett par dagar innan utställningen går av stapeln.

Har man som jag en JRT-kille som hatar att bli trimmad och inte heller ställs ut nått mera går det faktiskt lika bra att klippa ner med maskin. Har tidigare hört att pälsen förstörs av detta men tycker att den ser lika dan ut när den vuxit ut igen. Man får ju bara stå ut med en extremt korthårig kille ett tag. Sedan klipper man så ofta som man tycker passar.
MVH Janette

tezzla
3

Janette, en off topic fråga, är det du som fött upp kakan? jag är så imponerad över deras framgångar och undrar vart i sv dom bor?

Nickie
0

#6 Där kan man snacka om skillnad på päls Skrattande

#7  Oj! Så ofta.
Blir ett dyrt kalas om man inte kan trimma själv.
Finns det kurser att gå tro hur man trimmar sin hund?

tezzla
0

det finns trimmkurser att gå, vår kennelklubb här hemma har hållt i en förra året

jive2010
0

Jive försöker jag att trimma så ofta det går. Hon har en tjock päls

em.nord
0

Har trimmat Teddy en gång. Gick faktiskt bra =D ska göra det igen nu snart, tar sån tid bara så man får dela upp honom i tre delar ;)

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg