Jack russell terrier iFokus

Jack russell terrier

Etikett: trimning-pälsvård
Läst 4919 ggr
urfaren
0

slät eller broken, när vet man?

Har tingat en valp som nu är sju veckor. Pappan är broken och mamman slät. Uppfödaren tror hon blir slät, men igår såg jag lite täckhår (eller vad de heter) eller lite längre nästan vågiga hår på henne. OCh frågade om det och uppfödaren trodde de tbara var valppäls.

Hur tidigt kan man se om de blir broken eller slät?

Lina - Medarbetare på Cocker spaniel i fokus

urfaren
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Älsa i knät och brorsan som blir broken nedanför

em.nord
0

Sån sötis =)

Svårt att säga.

Teddy var slät som valp men det man kunde se var att han hade lite skägg. Sen hade han precis som valpen nedanför på din bild lite längre hårstrån som sticker ut.

Den övre i knät saknar det. Så borde bli slät men hundra kan man aldrig vara.

Teddys mamma trodde vi var slät vid köpet men hon blev brooken runt 4 månader kanske…

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

[Empisen]
0

Hmm, ser lite längre ut på huvudet. Har du någon annan bild? Glad

tezzla
0

vart kmr hundarna ifrån? skk reg? jag har ingen aning hur fort man kan se men jag har sett lite valpar och jag tycker det är svårt, jag gar bokat en valp nu ur samma kombo, lätt broken/slät och hoppas på en slät hane och jag har ingen lust att komma hem med en som inte är slät till sverige igen

jag hade tänkt ha en sträv på foder men jag har fått tänkt om pga av mina dåliga leder, jag skulle aldrig orka med allt jobb, så uts får komma i sista hand

spännande med russel och kul med trefärgat, lycka till =)

urfaren
0

Hon kommer fran Kennet vasshallas. Lagger in fler bilder senare

LinaK
0

Svårt det där tycker jag, på vissa valpar ser man ju jätte tydligt. Dom är lurviga redan från första början. På vissa växer det fram med tiden.

Din valp ser ju att ha lite långa hår där ja likt broken, men ändå ser han slät ut. Det där får nog tiden utvisa tror jag.

Men någon mer bild vore kul att se Glad

// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

[MatildaTure]
0

Min lilla kille är slät. Men mamman är lite mer långhårig än "vanliga" släthåriga och Ture har ärvt det till en viss del. Han är superslät på ben, sidor och ansikte men han har en 5 cm bred ål på ryggen med lite längre vågig päls. Superfult egenntligen, och strävt att klappa på. Och det är i princip bara där han fäller. Börjar tro att han har trimmpäls där och det är därför han släpper så jäkla mycket päls :P

Eskimonica
0

Hmm klurigt, svårt att se på bilden. Ofta ser man ju att de valpar som blir raggiga el broken har lite skägg.

Har googlat efter kenneln men hittar inget, men de ska vara skk-reggade ser jag på hunddata:)

Lycka till med valpen!Glad

www.myrvangs.se

urfaren
0

ja de har kennel  och de blir skkreggade, men är ganska nya vad jag förstår. Har väldigt få kullar med.

urfaren
0

Älsa i knät brorsan till vänster

urfaren
0

Älsa i knät andra släta brorsan nedanför

urfaren
0

sista bilden

urfaren
0

Någon som vet eller är det bara att vänta och se?

LinaK
0

Jag tycker valpen ser slät ut och det kan vara som uppfödaren säger små valppälshår som kommer fram under valptiden, men som sagt var det väldigt svårt att se. Så det är nog bara att vänta och se.

// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Eskimonica
0

Den ser slät ut, men säker e man ju inte=)

www.myrvangs.se

em.nord
0

tvingas jag till ett svar, ser helt klart slät ut men det gjorde Teddys mamma också… Så bara att vänta och se.

Här kommer en bild på teddy, svårt att se men iaf och sen på hans släta bror ifrån samma kull

emmans blogg

em.nord
0

Diego, så genom en bild är det svårt att se och Teddy är ändå väldigt lurvig. Hans mamma är inte alls så lurvig utan bara lite skäggig =P

emmans blogg