Jack russell terrier iFokus

Jack russell terrier

Etikett: foder
Läst 1631 ggr
BARFmycat
0

Om du kunde, skulle du BARF:a?

1. Om du hade kunskapen att BARF:a, och om ditt djur åt det du gav utan problem, skulle du göra det då?

2. Tycker du att konceptet med BARF är en bra idé, eller motsätter du dig mot det?

3. Om du i dagsläget skulle vilja BARF:a men inte gör det, vad är det som hindrar dig?

4. Om det fanns ett färdigt kompletterat foder att köpa som är rått, ungefär som rått blötfoder utan spannmål, skulle du köpa det då till ditt djur?

5. Har du några övrigs synpunkter eller åsikter på varför BARF inte är vanligare än vad det är idag?

Jag kommer inte att kommentera era svar i tråden (luften är fri), är enbart intresserad av att veta hur den allmänna uppfattningen är.
Jag håller på med ett projekt nu och era svar skulle vara mycket värdefulla för mig!
Svarar naturligtvis på frågor om ni vill, antingen här eller i PM.

Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~

Elcyion
0

1. Ja

2. Bra

3. Jag barfar

4. Jag skulle vilja kunna köpa färdig barf som är anpassad för min individ. Tex en veckas ranson med ben, inälvor och kött. Styckfryst. Sen beror det ju även på priset.

5. Människor generellt saknar kunskap. Veterinärer avrekommenderar för att de också saknar kunskap. Människor som Johan Beck Friis går ut och säger i tidningar att det är livsfarlgit… Foderföretagen har haft en för framgångsrik lobby-verksamhet.

Medarbetare på jack russel terrier

BARFmycat
0

tack så mycket för ett bra och utförligt svar!Skrattande

lil-sis
0

1. Japp.

2. Jag gillar idén.

3. Jag hade två hundar hemma i dec och den andra var bara till låns = kunde inte ändra fodret då för magens skull. Köpte då en stor säck bra torrfoder. Sen flyttade lånehunden hem igen och nu äter Edwind upp torrfodret men det tar två månader till innan det är slut.

4. Jag skulle också gilla färdig BARF-mat med olika kcal nivå osv. Nu verkar min visserligen kräva rätt mkt energi trots kastration så han kan äta t ex full dos Vom og Hundemat men har man en som lätt lägger på sig så är ju risken att det blir för lite av vitaminer osv.

5. Det är ungefär samma problem som i hästvärlden där alldeles för många tror att hästar måste äta kilovis med färdigfoder. Producenterna bakom har så mycket pengar att de kan marknasföra sig på bred front och därmed tror alla att man måste ge (i hundars fall) torrfoder. Gärna den flashigaste påsen med det mest komplicerade namnet.

Tillgängligheten är dessutom god, det finns ju i varenda mataffär. Om man kunde köpa bra BARF osv på ICA så skulle nog fler ge.

BARFmycat
0

Tack för jättebra svar!