jrt med rosettöron?
Heter det inte rosenöron?.. Jaja, Hugo har iaf rosenöron, står i rasstandarden att öronen ska vara "övertippade framåt med ett visst lyft i basen eller vara helt nedhängande." Så det är väl inte önskat med rosenöron kan jag tänka mig.. Vet dock inte hur hårda dem är med det i ringen.
Men tycker inte hon ser ut att ha det på bilden? Sen har ju öronen en förmåga att ligga lite huller om buller när dem är små.
Du kan även tejpa öronen eller sätta tyngder om du vill ha dem som dem ska vara.
Hugo till vänster på bild.
det spelar nog stor roll eftersom det är "fel" så du kmr nog få nedslag på off om du ställer, vissa domare kanske kan överväga och ge bra res om den tycker att resten är bra, dom ska ju kolla helheten, ingen hund är perfekt, det är bara testa! hunden är ju ung, jag skulle testa tejpa, det kan kanske fixa till sig!

Det var nog en lite dålig bild. Tror inte vi vill tejpa dem, de får väl bli som de blir. Vi är inte ute efter en champion utan vill bara ställa några gånger…
Lina - Medarbetare på Cocker spaniel i fokus

De där öronen ser ju lätta ut, jag vet egentligen inte om tejpning har så stor betydelse, jag provade att tejpa Minis öron då hon hade lätta öron med, men jag tycker inte de blev ngt bättre. Jag brukade massera dom så att det blev ett veck där jag ville att de skulle vika=) Minis öron ligger bra nu (oftast!) men hennes syster har schäferöron som står rakt upp
www.myrvangs.se
Jag tycker tejpning mest har motsatt effekt. Att hunden spänner öronen så att dom blir ännu värre när tejpen väl tas bort…
Min äldsta tejpades och har katastrofala öron som vuxen :-D
Mellanhunden hade en kort period när öronen låg fel, då fick han c-vitamin en tag och sedan dess har dom legat perfekt :-)
Lillen började flaxa med öronen när han var runt 12 veckor och på honom kör jag c-vitamin och massor massage! Så fort han sover i knät så masserar jag vecken på öronen. Vi får väl se om det hjälper ;-) Än så länge ligger dom knasigt för det mesta men jag lever på hoppet :-D

Vi komme rnog avvakta, tycker hon är söt med sina öron, känns bara lite synd eftersom vi vill ställa, men sådant är ju livet.

Kan ju tillägga att öronen ändrar sig lite de var"vanliga" när vi hälsade på henne första gången, gick till rosenöron och nu så här :P
"Risken" med valpens öron är att de kommer att ställa sig upp helt, och ståndöron kanske inte är önskvärt oavsett om man ska ställa eller inte. Men de kan lika gärna lägga sig ner. Min killes öron levde sitt egna liv när han var i tandlossningsfasen. Jag provade tejpa, men gav upp efter 5 minuter, han såg så ledsen ut. Nu ligger dom superfint, och det trodde jag aldrig. Men jag tror att man helt enkelt får låta naturen sköta det där, att tejpa ner ståndöron är rätt kämpigt, om ens möjligt.