Jack russell terrier iFokus

Jack russell terrier

Etikettövrigt
Läst 1302 ggr
Annette
0

Hur visar man hund?

Jag visar ofta mina ponnyer på utställning och nu funderar jag på att testa att ställa ut hunden bara för skojs skull.

Men hur visar man en hund? Vad har visaren på sig? Jag har sett foton där visarna har korta kjolar och klackskor (ej Jack Russell), måste man ha det Obestämd?

tezzla
0

Kläder är valfritt på handlern, jag har börjat med finkläder nu på senare tid och min jrt är den första hund jag ställt ut, jag var helt imot det!

tänk på att träna hunden att stå still både på bord och att lära den stå rätt på backen, framben, bakben & uttryck!

träna hunden att vara på bord, att du och andra känner igenom hunden, kollar tänder osv

se till att träna på travet så hunden rör sig så bra den bara kan och att den kan vara med massa hundar utan att skälla och leva rövare

åk på inoff och träna & ha roligt med din  hund, våra uts var långt ifrån bra från start, men träning ger färdighet och huvudsaken hunden gillar det, jag ser hellre en pigg och alert hund än en hund som bara gör det utan energi/glädje, nu har jag en hund som blir lite övertaggad istället, men vi jobbar på det

om du skulle vilja se ungefär hur en uts går till så kan jag fixa en filmsnutt åt dig

Annette
0

Tack för tipsen. en filmsnutt att se vore toppen :)