Vindruvor
Är giftigt för hund.
Min dagmatte hade ingen aning.
Och jag fick reda på det av en slump.
Just nu så är det en ngt nervös väntan, Edwind har fått 3 vindruvor idag och det har gått så pass lång tid att det inte är någon större idé att framkalla kräkning.
Jag ringde naturligtvis Ultuna så fort jag fick reda på det (vilken TUR att hon sade det!) och efter lite bläddrande i pärmar och konfererande med veterinär så är det troligen ingen fara men minsta "konstiga" beteende (kräkningar, mkt större törst än vanligt osv) så blir det en tripp till Ultuna på bästa jourtid (tur att han är försäkrad!)
Visst ni att det är giftigt med vindruvor?
(Vilken tur också att jag bara ska jobba ett halvt pass imorgon = gör inget att jag inte kommer sova så mycket inatt).
Nu är han en kräkshund annars också (jättekänslig för tom mage) så jag antar att han får kräkas en gång iaf utan att det är någon fara. Och jag har mätt upp vattnet i fontänen så jag vet hur mkt han dricker.
Men hu så jobbigt!
Jag visste inte om det när jag köpte min förra hund, så hon fick provsmaka vindruvor. Nu var det iof en greyhound på 25 kg, men de har inget fettlager på det sättet som andra raser har och kan därför reagera starkt på olika ämnen. Men hon blev aldrig sjuk. Självklart fick hon inga vindruvor när jag fick reda på att de var giftiga.
Håll koll, men jag tror inte att du behöver vara så orolig.
Medarbetare på jack russel terrier
Hade faktiskt ingen aning! Och då vet jag att uppfödaren till mina föräldrars hund brukade sitta och äta vindruvor på kvällarna och mata hundarna med det. 
Det är nog som med så mycket annat. En del är känsliga och andra är inte känsliga. Men man vet ju inte vilken sort man har förrän det är för sent.
Edwind är lite tröttare än vad han brukar vara, det kan vara våren, det kan vara vad som helst men det kan ju också vara så att det blev mycket för hans kropp att hantera.
Bortsett från det så är han som vanligt, så det gick nog bra den här gången!