Jack russell terrier iFokus

Jack russell terrier

Etikettot-off-topic
Läst 1441 ggr
Sophie&Segra
0

Jag tackar för mig!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej,

Nu känner jag att det är dags att jag skriver det här inlägget.. Som jag så länge inte alls velat skriva.

Jag kommer att sluta som Medarbetare här på forumet, iom att min lille prins Ruff vandrat över regnbågsbron.
Ruff var som många av er vet, min tredje Jack Russell, min tredje Jack Russell med allergi, min tredje Jack Russell som jag fått avliva innan han ens blev två år.

Jag ger upp rasen nu, jag är besviken, så fruktansvärt besviken på rasen, uppfödarna, och aveln över lag.
Jag är för besviken för att ens orka kämpa för rasen, för rädd för att bli utsatt för samma resa och sorg igen, som jag nu kämpat mig igenom tre gånger.. Tre gånger för mycket.

Så, nu tackar jag för mig här. Självklart kommer jag kika in här varje gång jag loggar in på iFokus, precis som innan. Och eftersom jag inte varit aktiv alls här på länge, kommer det nog inte märkas någon skillnad alls, skämt å sido.

Jag önskar er alla lycka till med era underbara så terrierorister - jag avundas er som lyckats få tag i en frisk Jack Russell!

Och en sista önskan ifrån mig.. Var medvetna. Var medvetna om vart våran så högt älskade ras är på väg, vad som faktiskt finns inom vår ras, vilka problem som faktiskt är på väg att eskalera i en rasande fart.

En stor, varm hälsning ifrån mig, Sophie Glad

Mvh, Sophie www.teamsegra.wordpress.com
Sajtvärd på Brukshundraser & medarbetare på Problemhundar.

Elcyion
1

Nej :( Jag beklagar verkligen att Ruff itne finns kvar. Men jag förstår ditt beslut.

Medarbetare på jack russel terrier

tezzla
1

jag förstår dig, du har verkligen haft otur, jag hoppas du hittar en ras som du fastnar för och som du får många år tillsammans med! jag beklagar din sorg och jag önskar dig all lycka till iframtiden

[Empisen]
1

Otroligt sorgligt att du råkat ut för det här! 
Kan bara önska lycka till och som tezzla nämnde, att du finner "din" ras.

Toto11
1

Så otroligt sorgligt att din Ruff inte längre finns här, och att det finns dessa uppfödare. En dag kommer du få träffa din hund oavsett ras. Jag önskar dig all lycka till i världen och bearbeta din sorg. Ruff saknar dig, men han slipper allergier och kan dessutom följa med dig varthän du går. Du är för alltid det bästa som hänt honom. Glad

Tuva-C
1

Vilken otroligt stor sorg, beklagar :( Jag tror att hundar (och andra djur så klart) kommer in i våra liv för att lära oss saker. Vet att det är svårt nu men försök att fokusera på alla de fina stunderna ni fick tillsammans som du kommer att bära med dig resten av livet.

LinaK
1

Jag förstår ditt beslut Sophie! Tack för din tid som medis, hoppas du kikar in hos oss emellanåt Glad

Stor kram från mig och hundarna

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

urfaren
1

Fy va hemskt att råka ut för det tre gånger. Hoppas uppfödarna börjar jobba bort dessa problem…

Lina - Medarbetare på Cocker spaniel i fokus

em.nord
0

Stor hejdåkram!

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg