Tävlingstråden!
Nu börjar ju våren närma sig och snart drar det igång diverse hundtävlingar runt om i landet! jag skulle tycka det var jättekul med en tråd där man skriver i vilka tävlingar man har anmält sin russell till och sedan såklart hur det gick :-D
Med tävlingar så menar jag ALLT :-) utställning, agility, freestyle, HTM, WP, bruks, lydnad mfl.
Så vad har ni för planer? ;-)
Vår nästa tävling är på lördag :-) Då är det officiell klass 3 tävling här i Linköping och Oscar och Liam ska köra två lopp var. För Liam blir det debut i klass 3 så det ser jag fram emot extra mycket :-)
Sedan ska Liam tävla freestyle den 26/3 också här i linköping. Det känns mest bara jätteläskigt! Våran första freestyletävling någonsin och vi som aldrig gått en enda kurs utan bara "larvar runt" här hemma ;-)
Jag ställer Samson på lördag i Sollentuna, dock dansk domare och de brukar tycka att han är för stor… 
www.myrvangs.se
Hmmm, min lilla plutt är bara 9 månader så för oss blir det inga tävlingar i år. Tänker satsa på att bygga upp grunderna inför agilityn och lydnaden. Jag älskar att gå kurs, tycker det gör så oerhört mycket för relationen. I maj börjar vår 4:e kurs - tävlingslydnad. Så kanske att det blir någon skojtävling efter kursslutet.
Men nästa år, då får ni se upp! ;)
#2 lycka till idag :)
Det blir inga tävlingar för oss iår, det är för mycket annat tyvärr, jag ska hålla i massa träningar/hundkurser så mina hundar kmr lite åt sidan, kmr inte hinna starta något seriöst, skulle ställa ut i norge men det sket sig eftersom vi får besök från norge då och förhoppningsvis blir det valpar i sommar!
men det kan vara skönt med en liten paus med och bara njuta av våren/sommaren och ha roligt tillsammnas, jag ska iaf försöka klämma in 2 kurser med råttan
Säsongens första klass 3 tävling avklarad och det kändes helt okej :-)
Oscar hade glädjefnatt i första loppet och sprang hit och dit utan någon koll på mig :-D Sedan nollade han andra loppet på en hyfsad til i förhållande till sina korta ben :-)
Liam (som debuterade) nollade båda loppen! Oj vilken stolt matte :-D Fast när jag kollade på loppen i efterhand så insåg jag att det inte går i närheten av så snabbt som det skulle kunna om bara jag skärpte till mig och vågade satsa mer! Så bakläxa till matte ;-) Nu ska vi träna stenhårt innan säsongen drar igång på allvar :-)
Och tagga för nästa tävling, freestyledubut om några veckor :-D
Vi åkte på ett very good igår på utställningen med en ganska intetsägande kritik. Men Samson visade sej bra så vi tar nya tag
www.myrvangs.se
Om man ska tävla, vad måste man ha med sig då? Alltså i form av papper!
Det beror väl på vad ni ska tävla ;-)
stamtavla och vaccinationsintyg är det väl i nästan alla sporter (tror jag), sedan är det en tävlingsbok med mätintyg till agility och övriga grenar har jag dålig koll på ;-)
Oki. Får skaffa en licens då, ägaren vaskar aldrig fram pappren. Bah!
På måndag är våran nästa tävling!
Liam och jag ska debutera i freestyle. Riktigt läskigt ;-)
Vi har hunnit gå två gånger på vår allra första kurs någonsin, resten har vi bara larvat runt hemma! Så jag är inställd på att det nog kommer bli heltokigt och att vi bara ska ha kul och köra på ändå.
Men så blir jag ändå helt galet nervös!
Ägaren säger att de har begärt ut "nytt" registreringsbevis till Edwind, jag hoppas att det kommer snart.
Så fort det gör det så ska vi börja tävla rallylydnad, nybörjarklass. Antingen med mig som förare eller dagmatten.
Vi hoppas att få papprena i tid för att kunna tävla 22 april i Uppsala. Sen Häverö och Norrtälje. Sen får vi se 
Wohoo! Debuten i Freestyle resluterade i en fjärdeplats och uppflyttningspoäng :-D
Nu taggar vi inför påskhelgen. Då blir det inofficiell agilitytävling och min äldsta dotter ska få debutera med familjens äldsta jack russell :-)
#13 Vad roligt
Grattis till en fin fjärdeplats!
Du får väl filma er nångång så vi får se.
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#14 tack :-)
en kompis filmade och la upp på facebook, ska se om det går att få in i tråden!
nä, det gick ju inte så bra ;-)
Nu har jag betalat tävlingen 22 april iaf. Antingen så har hans papper kommit eller så har de inte… Hu.