Jack russell terrier iFokus

Jack russell terrier

Etikettbeteende
Läst 2928 ggr
Viccan92
0

Leka likadant?

Min farfar och hans fru har väldigt länge pratade om att skaffa hund och nu när farfar har gått i pansion så blir det äntligen av. Så på söndag ska dem hämta en treårig jack russel hane. Det jag undrar över är är inte dem väldigt hårdhänta när dem leker. Hoppas ju att han om min femåriga kastrerade amris ska kunna leka ihop. Min hund är dessutom ganska dominant.

Dessutom skriv farfar att hunden i vecka skulle vet besiktigas och få tredje valpsprutan. Då blev jag förvirrad. Hunden är tre år och ska få en valpspruta. Hoppas att farfar bara skrev fel.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

[Empisen]
1

Tror det skiljer från individ till individ, min russell är väldigt hårdhänt när han leker.. Det är så jag måste avbryta ibland. Men har träffat russllar som inte alls leker lika "hårt".

Någon tredje valpspruta får han nog inte, däremot den årliga vaccinationen Glad

tezzla
0

Yatzt leker olika beroende på vem han leker med, mina grabbar leker rätt tufft/hårt, ast och en jrt, medans  min tik och min russel mest springer tillsammans och kampar med pinnar, mammas pudel och yatzy är ilag på dagarna och är ute ilag, dom leker mest inne, men det är inga problem fast de är olika raser/leker olika, säger pudeln ifrån så lyssnar han

han har en russelhane som han lekt med någongång och den hanen har försökt gett på yatzy, men då har jag gått in och styrt upp, så sen dess har det fungerat fint, de skiljer 3 mån mellan dom

sen finns det sjklart hundar som inte alls kan vara med andra hanar, det är så olika

det är olika på hund, men är ena hanen kastrerad så brukar det gå bättre

Viccan92
0

Okej jag hoppas att det funkar då. Bara min hund är lös så funkar han med de flesta hundar har aldrig varit något problem iaf. Får väl bara ta och hålla koll helt enkelt. Han är väldigt duktig på grytjakt men det kanske inte har med saken att göra.

#1 Enligt farfar var det en spruta han skulle får en gång varje år i fyra år. har ingen aning om vad det är för någon.

Elcyion
0

Min jacke älskar att jaga andra, men är inte intresserad av att brottas eller liknande. Beror som sagt otroligt mycket på individ.

Medarbetare på jack russel terrier

Viccan92
0

#4 Hoppas att han är som som din hund då. Det är så min Tintin leker. Brottas har han aldrig gjort så säger han ifrån om någon försöker.

lil-sis
0

Min brottas bara med andra JRT som pratar samma språk, som valpen vi hade hemma. Annars vill han springa bara!

Viccan92
0

Fick just reda på att han är hanhundsaggressiv. Får se hur det går för Tintin är ju ändå kastrerad. Mamma sa att Tintin var det också men som jag sa till henne. Tintin reagerar inte på hundar om dem är lösa och annars spelar det ingen roll om det är tik eller hane. Var i hela friden har hon varit dem åren vi haft honom.

em.nord
0

min leker rätt tufft

Kanske nu inte borde låta de leka ihop iaf inte nu i början. Utan gå promenader, de behöver inte ens hälsa på varandra i början, brukar alltid börja nya bekanstkaper så =)

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

Elcyion
0

Du kan även titta närmare på BAT (av Grisha stewart) för att se om det kan hjälpa er (om ovanståenden förslag inte gör det).

Medarbetare på jack russel terrier

Viccan92
0

#8 Nej jag tror inte det heller. Vet ju inte riktigt hur deras hund reagerar. Vi ska nog träffas imorgon. Funderade på att gå till hundrastgården och släppa dem där. Vi går ju en runda innan först. Om det funkar.

#9 Okej jag får göra det i såna fall.

Marika Norrman
0

Det borde inte vara några problem om den ena är kastrerad. Ha dem inte kopplade, låt dem sköta det själv. Går alltid bäst då. Och JR behöver inte vara hårdhänta, men envisa ofta. Men lycka till och gör inte så stor sak av det. Låt dem sköta det själv bara.

Från Marika och hennes bästa vänner =)

Gå in på www.halfwayhome.se och hjälp oss att hjälpa hemlösa hundar. Ange referens Marika Norrman.

Viccan92
0

#11 Var det jag hade tänkt. Vi skulle ju träffa under påsk men dem tyckte att han hade bara bott där två veckor och då ville dem inte att dem skulle träffas än och sedan var han ju aggressiv. Men jag tror inte att det skulle vara några problem. Får bjuda hem dem och släppa dem på tomten eller något sånt. Jag kan ju hundar jag är utbildad men ingen vuxen vill lyssna ändå.

Marika Norrman
0

Har de haft hund innan? För att skaffa en 3 årig agressiv jacke hane är ingen bra första hund.. de måste vara noga med att inte skämma bort honom!

Gå in på www.halfwayhome.se och hjälp oss att hjälpa hemlösa hundar. Ange referens Marika Norrman.

Viccan92
1

#13 Ja min farfar hade en tax och sedan en newfoundlandshund när min pappa var liten och sedan en till tax när jag var liten med. Sen vet jag inte. Han är enbart aggressiv mot andra hanhundar efter vad jag har hört. Jo jag är lite orolig för det. När han fru gick ut och skulle hämta mat och köket då var det "Åh söta lilla Sacco" med jätteljus röst. Så ja han lär nog bli lite bortskämd är jag rädd.

em.nord
0

#11 Håller med om att de ofta klarar det själva.

Men att gå en runda utan att de får hälsa först är nog bäst.

Sen har jag hört att om det är en kastrerad och en okastrerad så blir den kastrerade som okastrerad för att den andra sänder ut hormoner osv?

Märker det på TEddy när hans okastrerade bror kommer och de börjar leka att det är mer umanande än vanligt mellan tex TEddy o Zac som båda är kastrerade… Men har ingen aning.

Du kan ju ta på munkorg för att vara tryggare och på så vis sända ut en bättre energi för du vet att om de börjar slåss så kan de inte skada sig på samma sätt!

Sen, om de skulle börja slåss, få inte panik utan koppla och avsluta med en promenad så de minns en mysig promenad och inte ett slagsmål! Hundar lever i nuet =)

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

Viccan92
0

#15 Tintin kommer nog inte göra något. Han bara låter mycket ibland men han har aldrig bitit eller försökt bita. Nu har ju jag ingen munkorg heller. Men jag får väl bjuda hit dem iaf. Sen lägga undan alla bollar och leksaker för Tintin är väldigt vaktig över sina saker.

Marika Norrman
0

Låter bra! Säg till din farfar att det är mycket viktigt att inte skämma bort honom och gulla med honom när det är alvar. Blir inte bra då.

Viccan92
0

#17 Tyvärr så lyssnar dem inte på mig. Farfar är nog inte så farligt men hans fru däremot. Jag hoppas jag får passa honom någon gång så jag kan prova och se om jag kan få bort lite aggressivitet. Har ju gjort det med min hund.

Marika Norrman
0

Säg att du har pratat med en uppfödare. Men det går säkert bra. Man ska inte oroa sig i onödan.

Viccan92
0

#19 Det kanske kan funka. Får se om det funkar nästa gång jag träffar dem eller pratar med dem. Nej då det brukar jag inte göra. Iaf inte med såna här saker.