Jack russell terrier iFokus

Jack russell terrier

Etikett: allmänt
Läst 2278 ggr
LinaK
0

Umgås med andra hundar?

Fungerar din hund ihop med andra hundar?

Eller har den svårt för tikar eller hanar?

Många hundkompisar? Glad

// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

[Empisen]
0

Jag ska försöka svara kort då.. Tungan ute
Hugo går ihop med dem flesta hundar beroende på situationen.
I koppel fungerar det sällan med hundar han inte känner, lös fungerar det i stort sätt alltid, men är det någon som är "dominant", så börjar han oftast rida på denna.

Han har sina hundkompisar som han träffar ofta, Silas, min andra hund då. En annan Jack russell samt morfars två hundar.

Sen finns det andra hundar han inte träffar lika ofta, så han har en del hundkompisar Glad

tezzla
0

Yatzy är väldit mjuk med andra hundar, han har tyvärr blivit påflugen av lösa hundar nu på senare tid så i koppel kan han vara osäker och resa ragg/steppa på tårna, men är han lös så känner han sig inte trängd.

han har massa hundkompisar och vi brukar även åka på kennelklubben där han fpår leka med hundar som belöning efter träning, men ute på promenad mm ser jag ingen anledning att låta dom hälsa, på klubben vet jag vilka ägarna är och att dom inte släpper sina hundar om dom inte fungerar med andra, jag är rädd om min hund och tar inga chanser att något ska hända

em.nord
0

Teddy har Zac, vi är en liten flock och de är alltid snälla mot varandra. Teddy är så omtänksam och slickar Zacs öron på kvällarna =)

Har lite andra kompisar vi leker med, två rättare sagt som fungerar hyfsat, kan gå vilt till ibland.

Alla andra hundar gillar Teddy inte alls =) Har tyvärr blivit påflugen av lösa hundar flera ggr redan som valp…

Men i koppel går bra bara han slipper hälsa =)

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

SmileyMalin
0

Mina hundar funkar bra med dem flesta. På promenader kan vilka hundar som helt vara med, men jag låter inte hundarna hälsa löst på andra hundar. Dem har redan en väldigt stor umgängeskrets så det är bara onödigt att riskera konflikter.

Riktigt nära har dem runt 10 kompisar. Som jag vet att det alltid funkar bra med och som dem får leka fritt med i alla lägen :-) Sedan har dem ytterligare ett tiotal hundarkompisar som vi tex går på promenader eller samtränar med men där hundarna inte känner varandra riktigt lika bra.

lil-sis
0

Han älskar nästan alla.

Det finns en enorm rottweiler som kommer till rasthagen ibland, den skäller han bara på (men det beror förmodligen på att jag inte riktigt gillar den hundens kroppsspråk, den gör ingenting).

LinaK
0

På promenader brukar jag aldrig låta mina hundar hälsa på andra hundar då jag inte ser någon anledning till det. Eller ja aldrig och aldrig ska jag inte säga, om någon frågar om dom får hälsa så brukar jag tycka det är okej beroende på hur den mötande hundens kroppsspråk ser ut. Sigge är inte direkt dominant och kommer väldigt bra överens med dom flesta andra hundarna Glad Dock leker han bäst tillsammans med större hundar då han är lite "bufflig" av sig. Han har en stor schäferblandis som bästis och dom leker bra men ganska vilt.

// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se