Jack russell terrier iFokus

Jack russell terrier

Etikettallmänt
Läst 1499 ggr
em.nord
0

Dagens tankeställare!

Såg en intressant notis i tidningen om svenska folkets motion av sina hundar.

Svenska hundägare promenerar sina fyrfota vänner i snitt 63,8 minuter per dag, enligt en undersökning där 1 120 hundägare svarade Yougov, på uppdrag av If.
- Det är inget dåligt resultat, säger Hans Rosenberg, presskontakt för Svenska kennelklubben.
Men undersökningen visar också att det finns hundägare som inte alls förstått hundens behov av rörelse. Hela 17 procent av de tillfrågade promenerar sin hund mindre än 30 minuter om dagen och 2 procent 10 minuter om dagen!

Om jag ska slå ut ett medelvärde på mina promenader så blir det ca en timme om dagen, på en promenad och inte utspritt för det räknar inte jag. Brukar bli 10-30 minuter innan sängdags också beroende på jobb, slutar jag 23 är jag hemma typ 23.15 och då blir det bara 10 minuter =P

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

lil-sis
0

Hm. Jag har alltid anat att mitt djur är välpromenerat.

Han får som minst 5x20min om dagen, oftast är det mer.

[madelaine]
0

Vi går vanligtvis ca 2 timmar om dagen.. Halvtimme på morgonen, halvtimme på dagen och 1 timme mot kvällen. Där emellan har hon möjlighet att gå ut på gården lite hur hon vill morgon till eftermiddag. Verkar vara lagom för henne :)

Toto11
0

Ibland får jag lite dåligt samvete över att jag inte ger vår lilla keldjur mer uppmärksamhet =( Oftast är det en snabbis på morgonen, ca 1-1,5 timma under dagen och en kort promenad på kvällen. Sen lite spontant leker och "retar" vi honom…

Fast ja, det är bättre än de som bara rastar hunden för det är nödvändigt. Sedan är det klart för dagen liksom =(