Jack russell terrier iFokus

Jack russell terrier

Etikettallmänt
Läst 2141 ggr
angelica75
0

Hundcoachen

Såg på detta program nu ikväll. Det var en jack russell terrier med i första avsnittet idag. Han var ivrig och stressad.  Han ville åka skoter. Han skäller även på gräsklipparen. Och detta känner man ju igen.

Mvh Angelica

voff på er värd för jack russell terrier

Moa-16
0

Det som gick ikväll är ju repris. Har sett den. Lite udda att han ville åka skoter,Hihi..

Tatsja
0

Har lite svårt för dessa coacher. Visst kan de få bukt med svåra hundar, men samtidigt får man nog uppfostra husse och matte först.

Vissa saker fungerar på en del hundar, vissa inte.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Mischa
0

Hur gjorde han med hunden då?

har svårt att tro att hans "brukshundsmentalitet" går att bruka fullgott på en JRT, det är annat än schäfrar det…..

≧◔◡◔≦

Moa-16
0

#3 Han löste problemet iaf;/.

angelica75
0

Han lyckades iallafall. Han talade om för hunden att det var han som bestämnde när hunden fick hoppa upp på skotern och talade om när han skulle hoppa ner. Man måste vara bestämnd om vad som gäller.

Mvh Angelica

Tatsja
0

En sådan coach sa att när hunden drar, så ska man stanna och inte säga något. Då går vovven till din sida och sätter sig. Kan bara tala om att detta inte stämmer på min Tatsja.

Väl mött, Tatsja

Moa-16
0

#6 Vadå en sådan coach?. Menar du att alla hundcoacher är samma?;).

Stephanie-D
0

#7 Jag tror Tatsja menade en liknande coach.

/ Stephanie-D

Medarbetare på Jack russell terrier iFokus, Tonåringar iFokus och The Sims iFokus 

Moa-16
0

#8 Men hundcoacher är precis som hundar. Olika;/. Men, ok.

Tatsja
0

Jag litar inte riktigt på coacher, utan lyssnar och kollar hunden själv. Först måste ju matte och husse uppfostras i dessa program som de sänder. Det är ju inte hunden det är fel på.

Väl mött, Tatsja

angelica75
0

Håller med Tatja där.

Mvh Angelica

Tatsja
0

Tack angelica. Tror nog de flesta hundägare klarar av att se själva. Sen är ju valpkurser aldrig fel. Bra om hunden får lära sig vara med andra.

Väl mött, Tatsja

[Turnbull]
1

Jag är fullt medveten om att den här tråden är mycket gammal, men kan ändå inte låta bli:

Även om jag inte gillar alla Cesar Millans metoder så säger han ändå något bra "Jag tränar människor och rehabiliterar hundar".