Jack russell terrier iFokus

Jack russell terrier

Etikett: sjukdomar-hälsa
Läst 1993 ggr
Toto11
0

Har han fått mask?

Hejsan!

Jag har kollat runt på olika hemsidor om symptomer hundar får när de har mask i magen. De symptomer som stämmer är att han kräker och har diarré men maskar och ägg hittar jag inte. Däremot bajsar han ut någonting som ser ut som äggvita och med samma konsistens som äggvita som kommer ut tillsammans med diarrén. Kan det vara ett tecken på mask? Jag kan inte hitta någonstans där det står skrivet om något sådant! Hoppas någon av er har stött på sånt. Vill verkligen veta vad det är! Man vill ju inte avmaska igen i onödan :(

Tack på förhand!

[Empisen]
0

Hm, vi hade en dagishund förut som hade mask, och det syndes… Långa vita maskar i hela bajset, gick inte att missa.
Sen vet inte jag om det kanske finns olika typer av mask hunden kan få..
Men hur länge sen var det han blev avmaskad då?

Toto11
0

Det måste vara ungefär en till två månader sedan. Då var det samma sak, men den var gul och lika glansig som äggvita med diarré och kräkningar =(

Hm..kan det vara någon allergi? Han har haft öroninflammation för att vi har gett honom för mkt olika slags mat som då gjorde honom känslig så immunförsvaret sjönk så bakterierna i öronen ökade. Nu kanske det påverkar avföringen och får honom att kräkas?

[Empisen]
0

Okej, om det vore mask skulle den nog vara borta vid det här laget då kan man tycka.
Jag tycker du ringer och rådfrågar veterinär. Där får du nog dem bästa svaren!

Toto11
0

Ja, det ska jag absolut göra!

em.nord
0

konstigt… Men kan vara mask som överlevt avmaskningen eller kanske någon annan parasit.

Fråga en veterinär för jag vet faktiskt inte, skriv gärna här om du får något vettigt svar! =)

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

Toto11
0

Ja, jag trodde att åtminstone någon skulle ha stött på något liknande

Toto11
0

Ringde veterinären nyss. De sa att ser man ingen mask så är det nog ingen mask. Däremot ska små valpar inte ha så mycket problem som vår unge herrn har haft: öroninflammation, kräkningar och diarrée.

Så den konstiga substansen i bajset kan vara överkänslig mage, parasiter eller andra sjukdomar som han kanske bär på. Nu ska vi prova ett foder som heter "Specific", den ordineras till patienter som även har hudproblem då mag- och hudproblem går hand i hand. Nu håller vi tummarna på att magen ska må rätt till! Uppdatering kommer nog

em.nord
1

Hoppas hoppas! Kyss

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

LinaK
0

Hur har det gått??

// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Toto11
0

Det har gått väldigt bra faktiskt =)

Jag ringde en annan veterinär och hon hade varit med om samma sak: en ung halvvuxen hanhund som spyr och har diarré då och då. Anledningen är för att vissa kan ha en känslig mage under sin tonårsperiod.

Toto äter nu Royal Canin Intestinal som är ett vetfoder för känsliga magar, har gjort det i en vecka. Sen har jag blandat i lite lite Royal Canin Digestive så hans bajs är perfekt. Annars blir den så hård med enbart Intestinal för då får han knappt något fett i sig. Han är så lycklig när han får växla mellan två foder =) Då och då slinker några grässtrå ner i strupen på honom…haha

Marika Norrman
0

Tänkte precis skriva att min Russel har haft samma problem, och det är oftast när han har fått någon matrest att äta.. Magen är lite känslig och det ser ut som att de bajsar slem nästan.. Plus att han kräker då och då.. Men såg att du fått svar =) Så det är ju mycket bra! Om de har mask så syns det ganska så tydligt i avföringen +  att de är hungriga hela tiden eftersom masken äter upp det dom äter hela tiden.. Annars så är det inte farligt att avmaska en gång extra, men alltid bättre att fråga en veterinär först!

Från Marika och hennes bästa vänner =)

Gå in på www.halfwayhome.se och hjälp oss att hjälpa hemlösa hundar. Ange referens Marika Norrman.