Jack russell terrier iFokus

Jack russell terrier

Etikettbeteende
Läst 2043 ggr
scala
2012-05-21 15:41
0

Värme

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej,

Jag undrar om någon annan upplever att Jack Russeln har problem med värme?

Min 3-åring bara vägrar gå promenader när det är över 20 grader ute, han bara flåsar, lägger sig ner och vägrar gå vidare efter 1 km…

Visserligen är det en lite hund, men han blir tung att bära hela vägen hem :)

Elcyion
2012-05-21 16:33
0

Min greyhound var lite så också. Men hon lade sig helst sonika på sidan rätt över trottoaren om vi stannade till och pratade med någon Flört Försökte vi motionera under dagen, betedde hon sig ändå på kvällen som om hon inte hade fått motion på flera veckor. Så vi gav upp det. Vi var ute sena kvällar/nätter.

Är han lika känslig när det är kallt? *nyfiken*

Medarbetare på jack russel terrier

Toto11
2012-05-21 16:43
0

Hmmm….valpen min är pigg på promenader även i sådan värme som igår. Vi tog en 5+km promenad, tungan hängde på sned utanför munnen med ett stort leende samtidigt. Där i skogen rusade fram och tillbaka över stigar och kullar Flört

Däremot sätter han rumpan helt sonika i marken när vi var på promenad under vintern när det var kallt.

LinaK
2012-05-21 18:45
0

Min gillar inte värmen direkt Tungan ute Visst han vägrar inte att gå, men det är inte alls samma fart på honom som det är annars. Nu när han är otrimmad så blir det ännu värre, då flämtar han mycket mer

Du kanske kan aktivera din inomhus ordentligt istället? Massa godissök och trickträning. brukar ju i regel vara svalt inomhus. Nu vet jag ju inte hur det är hos dig men Glad

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

lil-sis
2012-05-21 20:27
0

Min mår dåligt av värmen så vi är aktiva på tidiga morgnar och sena kvällar när det är varm, jag mår också piss.

Ska iväg och trimmar bort så mycket päls som möjligt om någon vecka och jag funderar på att investera i ett kyltäcke så att vi kan vara ute lite längre när det är fint väder. Annars brukar han få en kalldusch innan vi går ut och när vi kommer in. Har alltid med vatten.

tezzla
2012-05-21 21:04
0

min jrt bryr sig inte om väder, han är aktiv varesig det är varmt eller snöstorm.

Marika Norrman
2012-05-23 20:27
0

Jag tror att det är från hund till hund precis som med oss människor!

Från Marika och hennes bästa vänner =)

Gå in på www.halfwayhome.se och hjälp oss att hjälpa hemlösa hundar. Ange referens Marika Norrman.

SmileyMalin
2012-05-24 22:59
0

Min äldsta ogillar när det är väldigt varmt, regnar eller är iskallt ;-) En känslig typ :-D Fast han är också en slapp typ som gärna ligger på soffan en hel dag!

Dem två andra som har betydligt mer arbetsmotor i sig springa lika lycklig även om det är vrålhett, iskallt eller spöregnar ;-)

alla tre jack russell!