Önskar mig en jack rusell
Har kommit på mig själv med att sitta och titta på Blocket-annonser med jack russellvalpar. Tycker att dessa hundar är så otroligt charmiga och söta. Det lutar nog åt att nästa hund blir just en sådan.
Tar gärna emot tips om seriösa och bra uppfödare, kan bara tänka mig en registrerad hund.
En lite fånig fråga…….tar jrt råttor och möss om de får chansen. Ibland har vi sådant elände som härjar i köket och min blandras och BC gör ingen nytta i det fallet. Vi kan inte ha katt pga min sons astma så en "råtthund" vore toppen. I övrigt blir det säkerligen agility, lydnad och kanske spår. Tycker ni att man behöver jaga med en jrt eller räcker det med andra aktiviteter?
Glad för synpunkter och tips!
Jag funderade på en jack russel förut, men när jag insåg hur svåra hundar det är så blev det inte så, dom är tydligen mycket aktiva och behöver väldigt mycket motion och aktivitet, och är inte så mycket knä hund. Det är väll mest knä hund jag letat efter så nu nästa helg ska jag faktiskt köpa en Fransk Bulldog valp på 10 veckor! :)
Jag har haft råttor och hamstrar som husdjur lösa i rummen och Teddy har inte brytt sig. Men då har jag presenterat de för varandra först ;)
Vill du att den ska ta råttor och tränar upp den för det så är det säkert troligt att den kommer att ta de…
Sen om jag tycker det är bra eller ej vete tusan. De kan ju bli bitna och smittade =/ Men jag vet flera som tränar sina russells på råttor så varför inte,,, Gäller bara att de lär sig hur de ska göra. =)
Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!
medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus
Min hundar klipper råttor/möss ;-)
Jag är livrädd för möss så när det sprang en liten rackare i hallen fick jag panik och låste in mig i sovrummet! Kikade ut efter 5 minunter och utanför sitter ena hunden och viftar lyckligt på svansen med en stendöd mus framför fötterna :-D han hade bara klippt till den en gång så den stendog och sedan apporterat den fram till mig ;-)
Det finns nog i alla jtr en råttjägare i deras själ :D hörde talas om en äldre terrier som bott i stan hela sitt liv, när han träffade en råtta i det fria klippte han till den glatt
Min lillkille gillar att jaga alla djur, både de fyrbenta och de med vingar
Uppfödare i Stockholmstrakten är Limelight och Vitsudden. Min valp kommer från Grand Bark som finns på Söder, de har leveransklara valpar till juli =) Det finns en till uppfödare som är aktiv här på sajten, Myrvang heter de också i Stockholm.
Lycka till!!
Tack allihopa 
Kennel Ducklings kan jag rekommendera :-) Min minsting kommer därifrån och nu är jag fast! Kommer nog aldrig komma in nåt annat i det här huset ;-)
Ska kolla dem!
Ingen aning om min tar råttor, skulle halvspy om han gjorde det
Men visst så ligger det väl i deras instinkter att ta smådjur.
Angående jakt så tycker jag inte att man behöver hålla på med gryt med sin jack russell, den är väldigt allround men jag skulle säga att den kräver någon form av seriös aktivering (agility,lydnad, spår, freestyle osv) det är inte enbart en söt liten sällskapsras
Men du verkar ju vilja vara aktiv med din framtida hund så.
Lycka till med allt!
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Agility blir det garanterat och kanske eftersök.
Om man har en
attans mus/råtta som ställer till det i skafferiet så skulle en råttdödande hund vara en dröm. Kan väl byta emot en köttbulle sedan 
Min tar råttor och möss utan någon som helst träning. Effektiv som satan!
Men det är mycket hund om man ska hålla de trevliga!