Jack russell terrier iFokus

Jack russell terrier

Etikettbeteende
Läst 2761 ggr
mieeow
0

skendräktig

Hej, märkte nyss att min tik på två år har fått mjölk i sina spenar. märkte det när jag skulle kamma henne och gosade lite med henne, hon har en spena som går lite inåt och där samlas ibland lite smuts, när jag skulle ta bort detta kom lite genomskinlig vätska ut. jag blev fundersam, kände lite på en annan spena och där kom vit vätska ut.

Hennes juver har också varit svullna ett tag, men jag har inte tänkt att det skulle bero på något speciellt.

Jag sökte på internet och det verkar som om hon är skendräktig. Vi har inte märkt några speciella beteendeförändringar på henne, endast att hon gnäller lite mer än vanligt och jag tycker hon slickar sig på magen en del.

Någon som har lite tips på hur vi ska göra? Hon har ju inte så mycket beteendeförändringar att det behövs medicin, tror jag iaf, ska vi bara avvakta då?

tezzla
0

jag har anv mig av galastop till min tik när hon var skendräktig och fick mjölk, det går att få utskriviet av vet om man vill

mieeow
0

#1 men behövs det om det inte är så mycket tecken på skendräktighet? går det inte över av sig själv?

tezzla
0

jo den kan gå över av sigsj, men jag tog tablett så mjölken försvann fortare och hunden fick må bättre

mieeow
0

Ja, vi ska iaf ta reda på info om olika alternativ vi har och sedan välja vad som är bäst för yoshi. Här verkar jag inte få särskilt mycket information :/

Men tack för svar! :)

LinaK
1

Denna artikel kanske vore något för dig:

Skendräktighet hos tik

Jag har inga personliga erfarenheter angående detta som jag kan dela med mig av då jag har hanhundar.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se