Jack russell terrier iFokus

Jack russell terrier

Etikettallmänt
Läst 4311 ggr
[madelaine]
2012-06-24 23:24
1

Bada!

Måste dela med mig av glädjen :)
I tre månader har vi promenerat omkring på stranden med Lily, och hon har inte velat plaska omkring alls utan håller sig där det är torrt och hon kan lukta på sina älskade stenar. Kallt, blött, läskigt och smutsigt har hon tyckt om vattnet. Men så idag helt plötsligt hoppade hon rätt ut och tyckte att det var jätteroligt! Ingen blir gladare än jag, för att leka i vattnet på sommaren är ju bland det roligaste som finns :)

Gillar era hundar att bada?

em.nord
2012-06-25 09:13
0

va roligt =)

Skönt att veta att de gärna badar för det blir ju så satans varmt om dagarna ibland och då är jag glad att mina gärna plaskar ut i vattnet, eller ja, Teddy behöver övertygas ibland ;)

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

SmileyMalin
2012-06-25 10:14
1

Min äldsta plaskar i kanten men inte mer. Mellan hunden gillar att simma och minsting är galen i vatten! han kastar sig i, simmar runt runt i 10-15 minuter, kommer upp på land någon minut och sen börjar han om :-D Så han har ALLTID flytväst i närheten av vatten. Annars skulle han lätt kunna dränka sig själv ;-)

Toto11
2012-06-25 12:25
0

Vår lilla är inte alls intresserad av vatten. När det blir för varmt pallrar han enbart tillräckligt mycket så han kan ta sig några klunkar Mälarvatten. Det får bli en lång och varm promenad någon gång så plumsar han nog i =D

LinaK
2012-06-25 14:38
0

Vad roligt att din tjej äntligen har fattat att vatten är rätt roligt Skrattande Kan du inte fota henne när hon är i vattnet?

Sigge gillar att bada och simma, han simmar gärna efter bollar och pinnar

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

[madelaine]
2012-06-25 14:51
0

Vi har planerat in en picnic på stranden nu idag, så jag tar med mig kameran och så håller vi tummarna att hon tycker att det är roligt idag med :)

[madelaine]
2012-06-28 20:54
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag fick med mig kameran med oladdat batteri så det blev mest panik-bilder (på med kameran-ta bild-stäng av, fort fort fort!), men vi lyckades få en där hon traskar omkring i vattnet i alla fall :)

SmileyMalin
2012-06-29 00:01
2

Så här ser det ut när vi är vid sjön :-D

Tobi kan simma fram och tillbaka ute i vattnen hur länge sonm helst. Helt ointresserad av människor, andra hundar, leksaker, godis osv.

Han kan lyssna på "nej" om det tex står en katt på vägen, men han kan inte lyssna på "nej" om han ser vatten ;-)

[madelaine]
2012-06-29 00:05
0

Haha, vad söt han är :D

LinaK
2012-06-29 08:16
0

#6 Åh vilken härlig bild! Hon ser jätte glad ut ju Glad

[Empisen]
2012-06-29 16:05
1

Hugo ÄLSKAR att bada!
Men tyvärr så kan han inte simma ordentligt, har varit tvungen att hoppa i ett antal gånger då han försvunnit under ytan..
Men sen införskaffade jag mig en flytväst till honom! Bästa köpet enligt både mig och Hugo tror jag! Skrattande

Det bästa han vet är att hoppa efter tennisbollen ifrån bryggan!
(En kompis till mig som tagit bilden)

Toto11
2012-07-06 15:24
0

Idag hämtade Toto pinnar i vattnet med glädje, och han hittade snabbt tekniken att se pinnen, simma till den och hämta tillbaka den utan att dränka nosen helt i vattnet. Det var riktigt härligt att se honom outtrötligt springa fram och tillbaka mellan stranden och vattnet =D

LinaK
2012-07-06 15:49
0

Kul att ni har badande hundar en del av erGlad

Sigge älskar att bada!

[madelaine]
2012-07-06 16:14
0

Nästa vecka ska vi åka och hälsa på en kompis till Lily som älskar att bada, får se om den damen kanske kan övertyga vår lillråtta om att det är kul att simma lite också :)

tezzla
2012-07-08 11:36
0

Bada är det bästa som finns, min tik var 3 år när hon simmade första gången, hon fegade sig och gick med vatten till magen innan =)

[madelaine]
2012-07-08 12:23
0

Haha, vilken härlig bild Skrattande

Toto11
2012-07-09 11:39
0

#14 Lilla Yatzy med två stora gamlingar. Han ser ut som en liten råtta flankerad av två noshörningar hihi…är det bra med farbrorn? ;)

tezzla
2012-07-09 13:21
0

nu är yatzy äntligen frisk från sin skada och får börja träna och leka med hundar igen, men nu är jag sjukskriven istället, troligtvis diskbråck, så nu sköter marcus motionsbiten med alla hundar! ska du ställa ut snart?

Toto11
2012-07-19 20:21
0

#17 Jobbigt att man själv blir sjuk när hunden mår bra =) Vi har haft mkt att göra under sommaren och Toto hud eller allergi problem så han har kliat sig något frenetiskt, nu är det bra och han har små kala fläckar på huvudet och svanstippen haha…vi tar det nog lite lugnt, så ingen utställning i Köping för vår del denna sommar.

Toto11
2012-07-19 20:24
0

Jag har en liten undring, vår lille Toto älskar vatten men han darrar otroligt mycket efter att ha simmat och sprungit upp och ner ur vattnet ett antal gånger. Är det för att han fryser, väldigt trött eller vad? Är det ett tecken på att man ska röra sig hemåt eller är det helt normal?

Tack för svar =D

em.nord
2012-07-22 06:19
0

#19 kanske är han full av energi? Blir uppspelt? Teddy springer runt som en tok när han e blöt… =P

Eller är han bara kall =)

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

LinaK
2012-07-22 08:46
0

#19 Jag tror det handlar om att han är uppspelt, för så gör Sigge också och jag kan inte tänka mig att det handlar om att han fryser utan han ser jätte fokuserad ut och ivrig Glad

tezzla
2012-07-22 09:38
0

Hoppas allt löser sig med allergierna, vad är han känslig imot? Yatzy skakar som ett asplöv när han kmr up ur vattnet, ingen fara, det är normalt, många hundar gör så!

Toto11
2012-07-25 10:57
0

Vad bra att höra att det inte gör något när han darrar som ett asplöv =D sen brukar han kurra ihop sig och gnaga på pinnen han fiskat upp.

Allergin dieten gick jättebra, tydligen är han känslig mot något, men vi vet inte vad…det får bli en process =)