Jack russell terrier iFokus

Jack russell terrier

Etiketttrimning-pälsvård
Läst 2731 ggr
Aminta
0

Päls...

Hej! Jag har nyss skaffat en Jack Russell tik, broken, som är 1 år gammal.

De förra ägarna hade först inte gjort nånting åt pälsen alls så hon blev jättelurvig och så läste de att den skulle ryckas och tog bort ganska mycket får jag säga. Just nu ser hon ut som en trasselsudd med lång päls som är så tunn så man ser rakt igenom till skinnet.

Kommer det att växa ut ny päls som är tätare nu? Detta var i alla fall vad de sa… Hur lång tid tar det? Nu ser hon nästan skallig och trasslig ut!

Mvh Aminta

em.nord
0

Hej.

Ja det växer ut ny päls. Om den är tätare än innan vågar jag inte svara på. Teddy som jag har är ju lurvig men han har tjock päls.

Din kanske har lite tunnare så som du beskriver och då är den ju så tunn jämnt. Kan ju vara sommarpäls också, de blir ofta tjockpälsade på vintern =)

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

Aminta
0

Tack! Fast de som haft henne innan sa att de nog ryckt bort för mycket för att de inte visste hur man skulle göra innan och då var hon en lurvig boll, så då borde hon väl ha tätare päls egentligen? Men det är väl bara att vänta och se antar jag… Och hon är ju fortfarande valp…

Hur fort växer pälsen ungefär? O det blir ju kanske konstigt eftersom den enda päls hon har nu egentligen är lång… Misstänker att de tagit det korta oxå, kan det vara så?

[Sjöbolyckan]
0

Hej du med trasselsudden!
Ny päls kommer, var så säker!
Vill du sedan ha päls på din hund hela tiden måste du rycka regelbundet och bara ta lite åt gången.
MVH Janette

Aminta
0

Tack Jeanette! Skönt att höra! Fick ett tips på nåt som hette Olewo morötter som jag inte vet vad det är… Nån som vet? O var man hittar det? Har köpt ett riktigt bra foder till henne nu i alla fall så får vi se om det kan hjälpa till!

Eftersom hon ser så trasslig ut, men det blir mycket finare när man borstat, kan man ta ett tag då och då med en typ karda för hundar? Eller skadar det mer än det gör nytta? Det lossnar ju litegrann päls när jag gör det…

Elcyion
0

Min jrt hane är också broken, och när jag borstar honom upplever jag att det mest är den mjukare pälsen som lossnar. Men jag ser ingen negativ effekt på hans päls av borstningen.

Medarbetare på jack russel terrier