HJÄLP! Problem hund!
Hej!
Jag har en hund som är en blandning av dvärgpinscher/ jackrussel och Malteser/ yorkshireterrier.
Men man ser mest dv.pinscher och jackrussel.
Det är en tik på två år som har problem med andra hundar, hon försöker bita alla hundar förutom Shetland Sheepdog hundar som är de enda hundar hon gillar. Förut gillade hon alla hundar stora och små. Men nu verkar hon vara rädd och försöker direkt hugga dom hon hälsar på TROTS att hon verkar glad och viftar på svansen då låter jag henne hälsa men inte ens då fungerar det. Även fast det är lugna och snälla hundar.
Många hundar får hon träffa flera gånger men samma sak händer varje gång trots att jag har henne lös (så hon inte ska känna sig instängd eller liknande) eller att det få gå promenad tillsammans (så de inte uppstår bråk och får vänja sig vid varandras närvaro) så gillar hon dom aldrig.
Det är väldigt tråkigt och jag vet inte vad jag har gjort som är fel.
Jag har inte velat att hon ska gå fram till alla hundar vi möter och då har jag hållit henne tillbaka så att hon inte kan gå fram o hälsa och därför kanske hon börjar försöka hugga alla hundar hon får hälsa på istället?
Det fungerar heller inte med hundar hon alltid lekte med när hon var liten, även fast de var i samma storlek eller ålder så tycker hon inte om de längre.
Vad har jag gjort för fel?
TIIPS: På Hur jag kan få henne till att tycka om andra hundar igen?
Med vänliga hälsningar Isabella förvirrad tjej.