Jack russell terrier iFokus

Jack russell terrier

Etikettagility-freestyle-htm
Läst 4306 ggr
AnnicaL
0

Tips på agitity hinder?

Hemi och jag går ju på agilitykurs sedan en tid tillbaka, vilket både han och jag tycker är jättekul! Har tänkt att fixa lite mer hinder här hemma och tänkte att det hade varit kul med en insperationstråd!

Vad har ni för hinder i trädgården??? Är dom köpta, och i så fall var? Eller är dom hemtillverkade? Några tips på hur man bygger själv? Särkillt vore det toppen med tips på hur man bygger balanshindren..!

Och så vill jag förståss se foton på det hela!

Skrattande

AnnicaL
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är ett litet tips på slalom! Helt vanliga plast stängselstolpar. Lånade några från svärföräldrarna, och dessa funkar helt perfekt! Än så länge har vi bara två, men sen är det bara att bygga på! Dom kostar väl ungefär 10- 20 kr st på Bole.

[Emma-Rhino]
0

Jag har köpt på Rusta. Billigt och även bra. Köpte där en tunnel, ett hinder och slalom. Lätta att montera upp och ner och kan lätt läggas tillbaka i sin medföljande skyddspåsar.

[sheltietjej]
0

Jag har också köpt hinder ifrån Rusta. Har två hopphinder, ett däck, fyra tunnlar och slalom. Rusta hinderna är även lätta att ta med sig!

[Emma-Rhino]
0

#3 precis. Lätta att ta med sig, lagom prisklass och tar lite plats under vintern!

AnnicaL
0

Vi hade lite Rusta hinder på träningen, dom var bra! Men vi hade hopphinder ifrån Hööks, som kunde stå utan att tryckas ner i marken. Men däcket från rusta har jag inte sett, får nog kolla på deras hemsida!

Ingen som byggt nåt hinder?

Likeabug
0

jag ska bygga när den jädra snön har smält!

En vippbro är lätt fixad;)

Du tar ett ganska brett däck, gräver ner det till hälften. Sen tar du en planka och borrar fast på däcket;)

Super lätt:D

AnnicaL
0

Det var ju en lösning! Tack för tipset! =) Visa gärna bilder när den är klar, om det nu blir någon vår… ;P

Anibass
0

Vi håller på att bygga ett Däck, som är höj & sänkbart (då vi har både en JRT & en stor)
Åkte till en Däck firma o frågade om de hade däck som dem skulle slänga, vilket dem givetvis hade! jag fick ett däck i bra & passande storlek, som jag nu håller på o klär med silvertejp! sen håller vi även på att bygga ställning till det!

Som slalom pinnar, använder jag Hagstolparna, som jag gör provisoriska hagar av till hästarna, små smala vita pinnar som man lätt kan sätta i marken! mycket billigare än Rustas slalom pinnar, samt att jag har flera använings område för pinnarna! under 100:- för 10st

tezzla
0

jag har köpt slalom pinnar på rusta 12 st, sen fick jag ebn liten tunnel när jag köpte hundmat, säcktunnel, ring och hopphinder har jag köpt på hööks

mikafika00
0

#8 var köpte du dom??