Jack russell terrier iFokus

Jack russell terrier

Etikettövrigt
Läst 1697 ggr
LinaK
0

Planer för 2013

Vad har ni för planer för era russllar under 2013?

Träning, tävling eller nått annat skojigt?

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

tnoet
0

Doris ska påbörja sin agilityträning i vår och så ska vi förhoppningsvis tävla lydnad under sommaren. Om matte vågar.. 

Det är mina två fasta mål i alla fall. :)

tezzla
0

Yatzy ska dammas av och ställas ut igen, fortsätta nöta i lydnaden och tävla om det går framåt, träna grytet

birk starta viltspår, börja träna dw/wp, testa gryet och ställas ut off

annars blir det träning för kul, kanske någon kurs och grabbarna får en lillebror detta år =)

[madelaine]
0

För Lilys del tänkte jag boka in oss på lite kurser. Börjar med Vardagslydnad och tänker se till att träna bort skällandet vid hundmöten. Har kommit en bit på vägen, men har har fortfarande en bra bit kvar. Sen har jag även tänk att vi ska ta en titt på en nybörjarkurs i agility, funderade på Rallylydnad först men är övertygad om att Lily skulle älska agility :)
Sen en hel del mys, skoj och tricks :)

LinaK
0

Kul att läsa om era planer! Blir så glad att höra jack Russell ägare aktivera sina hundar. Tezzla: jasså en lillebror? Blir det en russell till? Våra planer är att fortsätta med agilityn och bli bättre, och att jag får bättre motion :P Sen ska vi starta upp på allvar med rallylydnaden. Målet är att ha så roligt vi bara kan!

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

tezzla
0

ja en jrt till, om det blir en slät hane ur denna slät/broken kombo så kmr det en ny liten råtta hem, vi ska till norge och träffa tik, kennel till våren =) vi har haft kontakt via nätet nu och allt känns bra

SmileyMalin
0

Planen för Liam är i första hand att bara få honom hel igen! Vi har ju kämpat med en bogledsinflammation och rehabliterat sen augusti. Sen hann han vara friskförklarad och fullt igång med träning/tävling i typ en månad innan nästa skada kom Rynkar på näsan. Den här gången är det ett knä som strular. Så nu är det ny vila och sedan rehab.

Men rehab perioden ska iallfall ägnas åt att träna passivitet och tystnad.

Sen hoppas jag att han är helt tillbaka tills typ april/maj.

Därefter är målet i freestyle att ta uppflytningspoäng i klass 1 två gånger till så han får diplom.

Målet i agility är att kvala in till SM 2014 både indivduellt och med laget. Och sen hoppas jag på minst 1 cert till den här sommaren!

Tobis freestyleplaner är att debuter i klass 2 under våren och ta diplom där också. Sen hoppas jag hinna bygga upp och debutera med ett klass 3 program under sommaren. Och så skulle det ju vara sjukt häftigt att hinna plocka certen och bli den första jack russeln med freestylechampionat Flört¨

Agilityplanerna är att lillen ska debutera april/maj. men det hänger på att gungan och slalomen hinner bli tillräckligt stabila! Under sommaren ska vi röja loss i klass 1 och förhoppningsvis hunnit plocka färdigt alla pinnar till klass 2 innan säsongen är slut.

Utställningsmässigt håller vi oss nog till några inoff för tränings skull!

Elcyion
0

Vi ska först och främst träffa hundpsykologen och jobba med Luddes rädslor. Sedan ska jag se om specialsökskursen jag vill gå även annordnas i höst. Då är tanken att jag ska låna mina "svärföräldrars" hund och gå med den (eftersom Ludde inte kommer att klara av miljön). Sitter även och letar lite halvseriöst efter en lättare och kortare kurs i personspår.

Medarbetare på jack russel terrier