Jack russell terrier iFokus

Jack russell terrier

Etikett: träning-tävling
Läst 1093 ggr
Elcyion
0

Månadens utmaning JANUARI

Månadens utmaning kommer att bli att lära din hund att dutta en targetstick, och som nästa steg kunna följa den minst 2 steg.

Kan din hund redan targetstick, visa hur du lär in ett nytt trick med hjälp av stickan.

https://www.youtube.com/watch?v=XAWr55UwCx0

Utmaningen pågår fram tills 31/1. Någon av de deltagande kommer ombedas att välja nästa månads utmaning.

Medarbetare på jack russel terrier

LinaK
0

Vad kan man använda om man inte har just en target stick? Och vad menas med "och som nästa steg kunna följa den minst 2 steg" Säkert jag som är jätte dum men jag vill så gärna delta Glad

// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Elcyion
0

Vad som kan användas istället för en targetstick. En pinne av något slag. En blompinne, ridspö i valfri längd, pekpinne… Vad som kan vara bra är att markera änden hunden ska dutta med något. Tex färgad eltejp, självhäftande linda eller liknande för att göra änden tydligare.

Som nästa steg menade jag att när hunden lärt sig dutta på pinnen, att den ska kunna följa pinnen åt något håll minst 2 steg. 2 steg = tex båda frambenen ett steg var åt rätt håll. Det är ett sätt att testa hunden har förstått poängen med pinnen.

em.nord
0

det här känns som något teddy skulle kunna lära sig =)

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

Elcyion
0

Kan Ludde, kan alla Flört

Elcyion
0

Hur går det för er?

[madelaine]
0

Jag har inte hunnit så långt som jag hade hoppats, ska ta mig i kragen och se om vi får till det här :)

em.nord
0

Asså, typ… inte bra =D

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg