Hunddagis/Dagmatte
Hej, Jag undrar om någon har erfarenhet och tips om hunddagis alternativt dagmatte i Stockholm som skulle kunna berätta lite om hur och om det fungerar bra? Jag har en okastrerad jack russell hane på 1 1/2 år som jag skulle behöva ha hjälp med 8-18 under veckodagarna. Ibland bara ett par dagar i veckan, ibland flera. Finns det dagis som är så pass flexibla och hur vet man om dagiset är bra?! Tacksam för alla råd och tips jag kan få!
Hej!
Jag hade dagmatte ett par månader men har nu båda mina små moster på hunddagis.
Jag litade väldigt mycket på min egen magkänsla, både när vi skulle hitta en dagmatte och sen när vi började leta efter dagis, och det blev jättebra med båda.
Dagmatten var (är) verkligen super och "vårt" dagis är även det hur mysigt som helst, plus att det ligger precis bredvid där vi bor.
Sen hade vi lite extra tur, så dagmatten har nu fått jobb på just det dagiset ;)
Dagisen brukar ha lite olika öppettider, vårt har öppet 7-18 medan ett annat i närheten har öppet 6-19, så det varierar.
Dels fråga efter dagisets grundpolicy om tex hunduppfostran. Tex Guldhunden i Skogås använder bara mjuka metoder. Ett dagis jag var på som tonåring (långtidspraktik) gjorde det inte.
Jag skulle försöka hitta det som har mest lika värderingar som jag själv och sedan låta magkänslan styra.
Medarbetare på jack russel terrier
Tack för goda råd! Ska verkligen försöka lita på magkänslan och försöka besöka innan jag bestämmer mig..
Det verkar vara väldigt långa kötider på dagisen i innerstan. Har hört av mig till de som ligger nära där jag bor och jobbet. De flesta verkar dessutom kräva att han är kastrerad.
Känns som jag kanske får börja leta dagmatte.. Sett några annonser på blocket men inte fått något napp än. Är det någon som vet ett annat forum att leta på förutom att sätta upp lappar i området? (Som känns lite konstigt att göra..)
Jag letar hund att passa. Men eftersom du letar hunddagis inne i Stockholm är risken stor att du bor för långt bort.
Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast