Klövjeväska
Någon som använder klövje väska till sin hund? :)
Fungerar det bra?
Jag funderar på att skaffa det till min russell :)
Vart köpte du den och hur mycket kostade den?
Vilken storlek? :)
Mvh Hannasjessie. :)
Har en till min Zac, en schäfermix. Funkar jättebra och kostade 99 kr på Börjes i Tingsryd. De hade dock inte i Teddys stl Annars hade jag köpt till honom med. Då slipper man bära bajspåsar, vatten och dylikt. =)
jag lyckas inte hitta ngn till teddy =( Alla är så stora.
här är den jag har =)
tack =) ska nog köpa en. Tycker de är bra då det tröttar ut jack russelln mer.
Jag har en till Hugo, han tycker väl den är okej, svårt att lägga jämnvikt i bara…
svårt? vad har du för vikter? jag har bajspåsar med sand till alla mina 3, lätt att väga och öka vikt lite eftersom
#7 Det är det som är problemet, har inga vikter 
Men ska pröva det du kör med! Hur mycket ska man börja med ungefär?
ca 5 - 10% av hundens kroppsvikt skulle jag börja med och välja efter hur pass tränad hunden är
#9 Okej, Hugo är ju rätt muskulös så han klarar nog rätt mycket, sen ska man väl börja lagom såklart 
brukar lägga två vattenflaskor i zacs väska. På sommaren är det jättebra att han kan bära det.
Skulle gärna vilja ha en till Sigge. Var har ni köpt era?
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
#12 Jag köpte min på Arfa djurbutik (?) Gav under 100 lappen för den. Dock var den på rea då 
Yatzys köpte jag i butik, men liknade finns här klövjeväska
Jag köpte också min på Arfa, var där tsm med Empisen.
Fanns två kvar som tur va :)
#7 Bajspåsar med sand, vad smart! :)
Medarbetare på Sphynx iFokus
Någon som har en Ruffwear approach till sin?Jag är nyfiken hur de är då jag funderar på att köpa en sån.
Katter styr och hundar lyder
En kompis har samma som Tezzla och det finns några nackdelar med dem. Det ena är att det inte är världens bästa kvalitée på sömmarna. Tråden går av. Det andra är att om väskorna packas fullt, reser de sig ut från kroppen "ramlar" framåt. Men då har hon använt väskorna som komplement till dragträningen och packat väskorna ganska fulla. Tror hon kom upp till 3-4kg/hund. Då har hon två draghundskorsningar och en pitbullkorsning.
Men fördelen är att de anpassar sig bra över ryggen.
#17 Jag beställde hem xxs och xs i ruffwear (vanlig sele) och de satt inte alls bra på min jrt. xxs var lagom lång, men "X-et" (som sitter fram) satt för högt upp även när jag spände ut remmarna till max, samt att de var utspända till max för att gå runt Luddes bröstkorg.
xxs satt bra fram i "X-et", hade tillräckligt med spännmån på remmarna för att kunna ha ett täcke under på vintern, men den var för lång i ryggen (bakersta remmen hamnade precis framför snoppen).
Ingen passform jag är villig att betala nästan 500:- för på rean. Jag tror problemet är att Ludde ligger mitt emellan två strl. Han är ca. 37cm i ryggen, 43-44 cm runt bröstkorgen och väger ca. 7 kg.
Medarbetare på jack russel terrier
Åh vad bra att få veta dina erfarenheter av Ruffwear!jag hade nog annars beställt en xs till min Tekla,men nu får det bli en xxs istället.Hon mäter 43 runt bröstkorg och är 33 lång.Såg också att dem är på rea nu,hoppas den passar! Annars får det nog bli en svinndyr Norsk väska som jag har glömt namnet på men den ska vara riktigt bra!Ruffwear är kanske lite mer "fashion"just nu…
Gresshoppa heter den Norska,har dock inte lyckats hitta vilka raser xs passar till.
#19 Som jag lade till i mitt inlägg ovan är Ludde 43-44 cm runt bröstkorgen. Det som vi hade problem med var att "X-et" fram (där alla remmarna sitter ihop) hamnde ovanför bröstbensknappen och hade klämt på strupen om han hade dragit i den. Så där skulle jag kolla extra noga när du provar.
Jag har en ruffwear approach pack, på min hund som är av den grövre sorten sitter den alldeles perfekt. Stora sidofickor, koppelhake på väsken, bra passform är några saker som jag tycker är plus med den klövjeväska.
Jag har en i XS, men tror även han skulle kunna ha XXS då dom är en aning stora i storleken.
Aww så fin han är i sin klövjeväska!Tack för rådet att pröva den noga,det ska jag göra.Har hört att det är svårt att spänna ut och in banden på Ruffwear men hoppas att jag kan klura ut det! Har beställt nu så förhoppningsvis får jag den på onsdag.
Det är inte svårt (rent tekniskt). Jag upplevde problem eftersom de är så små att det är svårt att få in fingrarna för att kunna dra remmarna. Det är ungefär samma teknik som när du förlänger axelremmarna på en ryggsäck.
Tycker inte det är så svårt att spänna banden på ruffwear, som man gör med en vanlig sele skulle jag säga.
#26 Den ser ut att sitta bra på Yatzy. rymmer det nått i sidofickorna då? Tycker dom ser små ut. Men iof så kanske man inte proppar in en massa bråte i en klövjeväska.
Jag har fått väskan (ruffwear approach) och har prövat den på Tekla.Vet inte riktigt vad jag tycker än…Främsta remmen,den bakom frambenen är utspänd till max för att gå runt henne.kasst när hon är 43 cm runt och den skall gå till 48 cm.X:et är nog något för högt upp,men egentligen är jag osäker på det då Ruffwear har alla varianter (om hur x:et sitter) på sin hemsida.Så svårt det är!Skulle man fråga Tekla vad hon tycker,hade hon sagt -skicka tillbaka det dumma påhittet!
jag har ju bara småsaker i, xtra vantar, strumpor, nycklar eller så, som vikt så har jag bajspåsar med sand som jag väger och har ökat eftersom, de tar ingen plats, men det får plats med lite
#28 Nackdelen är att drar hon i kopplet och x-et sitter för högt upp trycker selen på strupen och de låter som en mops
Personligen skulle jag inte betala det priset för en sele som inte sitter perfekt.
Helt rätt!Jag skickade tillbaka den.Tyvärr verkar det inte finnas någon väska som passar en liten hund i bra kvalite.Helst hade jag velat hitta en i materialet Cordura,men jag ger nog upp efter att ha letat i många timmar på nätet.Allt görs till stora hundar.
Hur är det med dragråttans? En kompis som håller på med drag brukar hylla deras saker. Men de är dyra. De kanske kan måttsy?
Tezzla, vet du märket på de där små väckorna som du hade till Yatsy? Den med hundbenen är Trixie, men du hade även haft en röd.
jag har köpt den på hööks, Birk har fått en lika nu, bra väska till bra pris, S kostar 149 kr =)
Hööks. TACK!
#34 Jag har kollat på Hööks hemsida, men deras måttangivelser var helt vansinniga. Skulle du kunna mäta på din väska min-max mått på bröst- resp magremmen?