Jack russell terrier iFokus

Jack russell terrier

Etikettfoder
Läst 1656 ggr
WildaE.R
0

hur mkt foder?

Hej hopp, har en tik på 9 månader här hemma, vi har ett utländskt foder som gör att vi inte riktigt kan se exakt vad hon ska äta utan har kört efter hur hon ser ut, hur mkt äter/åt era jrt när de var i den åldern? Just nu äter hon ca 2,5 dl /dag men äter i stort sett aldrig upp det och denna vikten hon har nu är väldigt bra för henne tycker både vi och vet. ska vi minska?!

tnoet
0

Min hund åt Carrier från valptid till 11 månader. Av det fodret skulle hon ha 90 gram/dygn om vikten var 5 kg. Nu äter hon Kingsmoor och det är  i princip samma där, 100 gram/dygn för en hund på 6 kg. Hon håller vikten bra på detta även om jag själv tycker det ser lite ut. Om jag skulle måtta upp det i ett decilitermått tror jag inte det skulle bli 2,5 dl. Har du testat att väga dagsransonen? Vad har du för märke på ditt foder?

Det här med mat är väldigt individuellt och anvisningen på förpackningen är ju bara en rekommendation, men för oss har den funkat bra! Så länge hullet är bra ska man köra på!

WildaE.R
0

#1 ja men precis, sen får hon ju lite godis varje dag och tuggar ben och ibland äter grisöra och då blir hon ju "lite mätt" på det också, så börjar med 1½ dl per dag nu och ser om hon äter upp det och isf kanske man kan öka, just nu är hon lite skadad också så vi har inte motionerat direkt på ett par dagar, så får väl se om hon vill ha mer sen när man kan börja träna lite igen :)

Elcyion
0

Men ditt foder har inte utfodringstabeller på sin hemsida även om de står i andra måttangivelser än vad vi är vana vid? Det finns en mängd konverterare på internet som hjälper dig att räkna om tex punds till kg.

Medarbetare på jack russel terrier

LinaK
0

Ja det brukar ju finnas på foderpåsen, som man sen kan omvandla som #3 skriver.

Vad är det för foder?

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se