Döv hund?
Hej!
Jag har en Jackrussel/Chihuahua blandning på 1 år och 5 mån,han reagerar inte det minsta på ljud,kommer ihåg en gång,när han bara va 9 veckor,mamma tappade ett spislock bakom honom och det small så mina andra vuxna hundar vart t.om livrädda fast dom va i ett annat rum,men han reagerade inte ens.
Du skulle kunna stå med två kastrull lock och banka när han sover och han skulle inte vakna.
Känner ni igen detta,kan det va nedsatt hörsel?
Han har en svart fläck på ryggen och några svarta fläckar på öronen annars helt vit,brukar ju vara så att vita hundar blir döva/nedsatt hörsel.
Vanligtvis är det hundar/katter som är 100% vita, men det behöver inte vara det. Den helvita pälsen bär med sig en gen som ger dövhet. Men det betyder inte att alla hundar som är vita är döva eller vice versa. Jag skulle ta mig en ordentlig funderare på att göra ett hörseltest hos veterinären och se om det går att utesluta sjukdom för hans dövhet. Sen är det bara att jobba med mycket handkommandon. Det finns även vibrationshalsband som kan användas för att visa hunden att du vill den något.
Medarbetare på jack russel terrier
Håller med #1, hade nog tagit hunden till veterinären för ett hörseltest.
Han är jätte fin din vovve.
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se