Jack russell terrier iFokus

Jack russell terrier

Etiketthundtillbehör-och-utrustning
Läst 2020 ggr
Gia91an
0

Sele Hjälp! :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi vill köpa en ny sele till vår Parson som visat sig vara en utbrytardrottning. Vi köpte nyss en K-9 sele som förvisso verkade bra, men som hon lyckades ta sig ur när hon hamnade med kopplet kring ett träd och sedan drog sin kropp bakåt. 

Det var hemskt! Och hon är INTE bra med inkallning. ELLER andra hundar. hmpf. 

Så vi vill ha lite tips på en bra sele för Russel som är svår att ta sig ur trots "bakåtdrag". Vi cyklar mycket med henne och behöver den bland annat då. Plus att det känns bättre på promenader. 

Tips?

Tror för övrigt det var så enkelt att ta sig ur K-9 selen för att den bara har en rem bakom frambenen, och en vid bogen, samt en stor "platta" på ovansidan. Bilden som följer, en sån köpte vi.

Elcyion
0

Det finns två riktigt bra för utbrytardrottningar. Antingen ruffwears modell webmaster eller DT-sele från Sighthoud design by Jecka. Jessica måttsyr efter din hund.

Medarbetare på jack russel terrier

Gia91an
0

Det ska jag kolla in direkt! Dt-selen verkar riktigt bra. Har typ tänkt i de banorna själv när jag kollat på vad som är fel med den andra ;)

Elcyion
0

Webmaster och DT är i princip likadana i utförandet. Men vad du vill ha handlar mest om preferensramar samt vad du vill betala för dem. Webmastern är något dyrare.

Gia91an
0

Jo jag har kollat på båda nu. Hon som gjorde Dtn verkar ha varit inaktiv ett tag. Men jag gillar Ruffwears. Dyr men verkar bra. Någon som testat en? Den är ju… lite dyr så vill gärna höra lite recensioner!

Elcyion
0

Normalt sett är hon inte inaktiv. Hon hade skrivit på sin sida att hon haft sjukt djur att ta hand om under flera månader. Jag har följt henne under flera år då vi har suttit på samma forum.

Har du den lite grövre modellen av jrt sitter webmastern ofta riktigt bra. Om du däremot har den lite nättare typen, brukar de sitta ganska dåligt. Jämför min Ludde med LinaK´s Sigge så ser du vad jag menar med kroppsbyggnad.

På Sigge sitter ruffwear bra, medan min hund hamnade mellan två strl.

Gia91an
0

Hmm hon är långbent men ganska smal. Tror hon är 41 cm runt bakom frambenen. Så hon kanske också faller mellan stolarna så att säga. Så kolla in Dt.n igen. Gillade den verkligen!

Elcyion
0

Det som blir problemet är inte remmarna runt bröstkorgen. Det är halsen och längden över ryggen. Jag tror Ludde ligger på ca. 44 cm runt bröstkorgen.

Gia91an
0

Ah… Hmm det vet jag inte faktiskt… Tycker hon är ganska långryggad för att vara russel och med ganska bred hals… menmen. Jag har Mejlat JECKA nu så hoppas hon svarar! :) Gillade hennes svarta sele mer än ruffwear faktiskt!